View Single Post
Sitat av Beskjeden Vis innlegg
...jeg bukker og skraper ikke for politiet, eller noen andre for den saks skyld, uten at de personlig har gjort seg fortjent til å bli respektert, men å ikke være lakei er ikke det samme som å ikke være høfflig. Desverre har ikke politiet samme holdning til meg. skal sies at det har heller ikke vektere. Stort sett hver gang jeg går inn i en butikk med litt dyre varer, blir jeg forfulgt av vektere.
...
Vis hele sitatet...
Å bli utsatt for denne slags stigmatisering, som du forteller om her, hører ikke hjemme i Norge i 2009. Ut fra det du sier får du bare fortsette å være ambassadør for at folk kan se ut som de vil, men likevel være skikkelige folk.

Jeg synes ikke det var så off-topic.

For det er nok dessverre slik, at en velkledd middelaldrende person får bedre positiv respons hos politiet enn en full ungdom en lørdagskveld, eller en annen som skiller seg ut fra A4-idealet. En god poltimann klarer å se gjennom dette, og håndtere det virkelige problemet. Men det er samtidig menneskelig å ikke gjøre det. Alle stigmatiserer til en viss grad. Politiet blir jo ofte karakterisert som et troll med ett hode. Men det består jo av tusenvis av individer.