View Single Post
Litt kort om min historikk:

Benyttet meg av Cannabis i 6-7 år, så og si daglig. Alkohol 4-6 dager i uken i 2-3 år. Skal sies at jeg aldri har "slutta" men er perioder i løpet av året der jeg renser kropp og sjel. Varer alt i fra 2 uker til 3 måneder.

Erfaringsmessig er alkoholen den værste å legge bort, gjerne dersom noe skal gjøres. Mitt problem er/var alle unnskyldningene jeg fant på for å kunne ta en pils eller 12. Om det var mekking i garasjen, fotball på tv, eller en form for sosial setting var ølet med.
Har egentlig aldri merket skikkelig til de abstinensene vedr. alkohol, kun i små mengder. Men det psykiske som henger etter er tungt, all tomheten som "fyller" kroppen. Ingen ting gir mening, alt er meningsløst uten.

Ikke for å bagatellisere alle dere som sliter med å slutte med cannabis, men utifra mitt synspunkt er det barnemat i forhold til en alkohol avhengighet. Cannabisen gir meg en liten uke med fysiske abstinenser (svetting, urolighet, søvnløs etc.) Men hey, vi er alle forskjellige og reagerer individuelt.

\\ Ha en fin halloween, fest med måte
Sist endret av $pliffeN; 31. oktober 2014 kl. 19:49.