View Single Post
Sitat av sneipen Vis innlegg
Nå hopper jeg over en del poster, satser på at det er ok..

Noen får angst av cannabis, noia. Faktisk har de fleste jeg har røykt med fått noia pga frykten av å bli tatt\avslørt. Ikke pga noen rosa elefanter tar dem, eller dårlige minner fra fortiden.
At det er ulovlig og dermed straffbart og man kan inkludere de andre konsekvensene av å bli tatt så ser jeg det som urimelig å si at det har ingen som helst innvirkning på at man kan bli litt usosial eller påvirker deg på en annen måte som kanskje ikke ville skjedd i samme grad om det var avkriminalisert\legalisert og allment akseptert rusmiddel.
Mener du enda at samfunnets rus toleranse er irrelevant?

Tnx for svar..
Vis hele sitatet...
Jeg har også opplevd angst og noia av cannabis, da både litt i etterkant av rusen, og mens rusen har stått på. Faktisk, så har jeg aldri hatt noia fordi jeg har trodd jeg har blitt gal eller sett en diger maur i taket.

Jo, grunnen til at jeg har fått noia, er pga alt pisset og feilinformasjonen som florer rundt folket om cannabis, redd for hva andre skal synes om meg, og om de finner ut at jeg blåser i ny og ned.
Jeg sier ikke at bivirkningene ikke er tilstede ved bruk av cannabis, men at noe av grunnen til at folk får angst og den slags, delvis eller helt, skyldes feilinformasjon, propaganda og løgner.

Så klart folk blir engstelige når media pøser på med løgner om at sjansen er skyhøy for depresjoner, psykoser og schizofreni ved bare éngangsbruk.
Dette stemmer jo ikke. Mulig jeg overdriver en smule, men alle som vet sannheten har sett hvordan media overdriver og lyver.
En fjær blir til ti høns, er det noe som heter.

Cannabis er farlig på sin måte, på lik linje med alt annet som er 'farlig', men langt ifra så farlig som enkelte skal ha det til.
Jeg glorifiserer på ingen måte narkotikabruk, men synes det er på tide at folk får vite sannheten.