View Single Post
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Det ekspertene sier om pot er at det er ett rusmiddel som kan være farlig. Vi snakker om mengde, type cannabis, bruker og miljø. Disse indianerne er velg kanskje litt på grensen, når de røyker såpass marijuana hver dag. Ekspertene ville sagt at 4-5 jointer om dagen er 5 for mange. Men de er jo en innfødt stamme, med andre normer og regler enn de fleste. Det er deres tradisjon og de vet vel strengt tatt ikke bedre heller.

Personlig ville jeg ikke taklet 4-5 jointer med marijuana hver dag i årevis. Jeg har opplevd hva slags effekt det har på hodet mitt over tid. Mens andre takler det kanskje mye bedre, selvom de aller fleste ville ende opp med noen alvorlige problemer. Lungekreft er vel mest sannsynlig, så kommer sichofreni sist på en ganske lang liste. En liste som er som tatt ut fra trygg trafikk's statestikk håndbok, hvorfor? Det værste man kan få av skader fysiskt, lungekreft, når får man det? Aller sist, ett alt annet piss med psykoser og angst. Det værste man kan får av skader psykiskt blir vel sichofreni, har du dette i genene dine, er det mest sannsynlig og få det etter runder med pskyoser og angst, helt til en viss lunte tar fyr. Så det er jo litt av hvert man legger seg ut mot når man røyker mye over en lang tid. Men skulle jeg velge ett lovlig rusmiddel i dag, hadde det blitt cannabis. Skadene 1 joint har på huet og kroppen er nesten på graden til å bikke heller posetivt! Det samme kan man jo si om ett glass rødvin. Alt går fra person til person. De som takler å ruse seg trygt på cannabis og har lyst til det, burde abselutt gjøre det! Istedet for å drikke deg dritings å skyte barna dine eller no liknende! Alt det her ble kanskje litt OT. Men jeg synes det er alt for mye snakk konkret om hva cannabis gjør med oss, tenk på hva det gjør for deg, så kan du løse problemer. Og du som sa at paranoia ikke er noe naturlig utifra cannabis rusen selv, du tar feil, vet ikke om du sa det helt slik men. Det er jo ikke slik at cannabis putter tanker inn i hodet ditt. Men den vrir på de, får deg til å oppfatte dem på en annen måte, oppfatte dem flere ganger mere emosjonelt. ALT handler om drama, følelser, smak og velbehag når du er høy. Ikke sett deg på ett tog en vinter dag etter en kopp med smeltet hasj i kakao FFS! Dere ser poenget mitt? hehe
Vis hele sitatet...
For et utrolig rotete innlegg. Skjønner knapt hva du vil frem til med det innlegget der. For meg virker det som at du sier litt imot deg selv opptil flere ganger i det du skrev.

No hard feelings though.