View Single Post
Sitat av _atiram_
for å være helt ærlig synes jeg elevene burde blitt delt inn etter prestasjoner. da får de pensum tilrettelagt på den måten som gagner dem best, og får således også maksimalt utbytte av en undervisningstime.
de "svake" elevene kommer alldri til å bli like flinke som de sterke, og å tvinge disse to "gruppene" til å jobbe sammen er mer ødeleggende enn det er til det gode. hverken de sterke eller de svake får slik maksimalt utbytte av timene.
Vis hele sitatet...
Det du skriver her har lærerene gjort med oss i matte, mot våres vilje. Ganske tidligt når vi fikk hørre det protesterte vi på det, på grunn av at kravene til oss som ville komme i nerde-gruppa ville bli høyere. Det fikk vi beskjed om at slik ville det ikke bli. Til slutt ble klassene delt opp i dårlig/middels og over middels. Det tok ikke lang tid før vi merket at kravene ble ekstremt mye høyere (lå på 6-er i klassen, men i nerde-gruppa kom jeg ned på 4-er pga. at kravene ble høyere).
Jeg er fullt klar over at det ikke er mulig at det skal bli helt rettferdig, men en slik inndeling krever også mye godt sammarbeid lærerene imellom, noe ikke alle lærere tenker på.