View Single Post
Sitat av normal Vis innlegg
Må si jeg er svært skuffa, mental. Du har oppført deg hyggelig mot meg i person flere ganger. Hvorfor du velger å anlegge en så streng vurdering, skjønnes ikke.
Vis hele sitatet...
Du har da virkelig ingen grunn til å være skuffet. Du kommer hit og presenterer en sak. Hva du presenterer og hvordan du gjør det vurderes helt uavhengig av hvor bra og hyggelig kar jeg synes at du er. Hvis du blir såret for det så synes jeg det er leit, men som talsperson for en organisasjon så må du faktisk regne med å bli møtt av ælige meninger, selv av folk du har møtt ved flere anledninger.

Sitat av normal Vis innlegg
Hva oppnår man med denne tunge nedvurderingen? For meg indikerer det at en har veldig liten innsikt i hvor sparsomt FHN, Normal og andre aktørers livsgrunnlag er - eller så velger en bevisst å ignore det.

For hvis du hadde vist hvor sparsomt grunnlag det er for denne aktiviteten i Norge, så hadde du holdt gallen inni deg og støttet oss uforbeholdent. Uansett om noen rølpa før.
Vis hele sitatet...
Hvilken nedvurdering snakker du om her? Den eneste som har nedvurdert deg her er deg selv, da du hevdet du ikke hadde tid til å svare på brukernes spørsmål fordi du har så mye å gjøre, og så dårlig råd. Hvorfor starte en tråd på et debattforum hvis du ikke ønsker å diskutere noe? Alle som deltar på freakforum har et liv utenom forumet. Å diskutere her er noe vi gjør fordi vi har lyst. Noen har dårlig råd, andre har dårlig tid. Ja, men det har ikke så mye med saken å gjøre.

Sitat av normal Vis innlegg
Vi som er ute i skyttergravene har forstått for lengst at det å være kritisk til de som jobber på riktig side er helt bortkastet. Man sliter nok med å organisere konforme nordmenn som det er, om man ikke skal fremmedgjøre sine egne.
Vis hele sitatet...
Jeg synes dere virker som en veldig bra gjeng. Men jeg visste ikke hvem dere var da jeg sto opp i dag morges. Selv om jeg har møtt noen av dere ved et par anledninger, så har jeg ikke noe forhold til dere som styre i Normal. Det er det mange andre som heller ikke har, og da må du regne med at inntrykket av organisasjonens rolle tilbake i tid vil farge av på deres stillinger i dag.

Sitat av normal Vis innlegg
Det er mitt håp at gjennom å være mer her på freak så kan ihvertfall jeg rette opp inntrykket fra tidligere synder. Men jeg kommer ikke til å sitte her og få servert stråmenn opp i rasset, uten å si fra.

Hvem sin sak er det man egentlig tjener med å ha et fokus på sånt? Tenk litt over det. Det er motstanderne av legal cannabis.
Vis hele sitatet...
Vi er ikke tjent med å ha et Normal slik det har vært. Det er min oppriktige mening at vi ville ha vært langt bedre tjent uten. Derfor får du ikke automatisk masse creds av meg for å fronte Normal. Men jeg er ikke ute etter å ta dere, og jeg synes det er leit at du oppfatter det slik. Jeg ønsker dere hjertelig velkommen, og jeg håper at vi i fremtiden kan ha saklige diskusjoner om både innhold og presentasjon av informasjon, uten at vi skal bli såret og fornærmet om vi ser sakene på forskjellig vis.

Sitat av normal Vis innlegg
Mye påstander, null dokumentasjon. Jeg blir sliten av de stråmennene som settes opp her. Den første stråmannen var at jeg ikke ønsker å svare eller diskutere i det hele tatt, fordi det var 2 ting jeg ikke ønsket å gå nærmere inn på. Tøys!
Vis hele sitatet...
Ingen grunn til å være så voldsomt defensiv. Det opplevdes som litt uklart hva du ikke ville svare på, men jeg tok da utgangspunkt i at du ønsket å svare på spørsmål om andre saker. Jeg skrev blant annet at jeg håper og regner med at dette ikke er standardholdningen dere har til øvrige utfordrende spørsmål. For meg holder det at bekrefter at dette er tilfellet. Jeg trenger ikke å høre om stråmenn i rassen din.

Sitat av normal Vis innlegg
Den andre stråmannen du argumenterer mot er at vi ikke la noen føringer - vi la masse føringer, men ikke på hva det skulle stå på skiltene til folk. Det står det også i posten min.
Vis hele sitatet...
Jeg vet som sagt ikke hvordan marsjen har vært de siste årene, men de årene jeg deltok, var det ingen som la noen føringer for noe som helst. Jeg har full forståelse for at du ikke kan klandres for dette, men som talsperson for en organisasjon med en god del historie, så må du regne med at saker og inntrykk vil komme opp som ikke direkte angår deg som person. Hvis du skal bli sår og vondbråten hver gang det skjer, så vil det bli en slitsom jobb, tror jeg. Du vil være mye bedre tjent med å svare saklig og forklare hvordan ting har forandret seg. Det er ikke alle som følger aktivt med i Normal sin utvikling, inkludert meg selv.

Sitat av normal Vis innlegg
Ellers inviterer jeg til å stille bra krav til skilt på de arrangementene du arrangerer. Jeg stiller gjerne opp og hjelper deg. Når blir neste gang?
Vis hele sitatet...
Neste gang jeg fronter en sak du er engasjert i på en måte du anser som kontraproduktiv, så skal jeg i hvert fall ikke forsøke å kvele argumentene dine ved å spille såret.

Sitat av normal Vis innlegg
Jeg tillot cannabis kurerer kreft-skiltet, og jeg ville gjort det igjen. Ja, det er feil at cannabis kurererer kreft. Men det bringer oppmerksomhet til det som er gjort i kreftforskning og cannabis der. Hvis en idiot leser om cannabis og kreftforskningen fordi han oppfattet skiltet som løgnaktig og måtte være feil: vinn-vinn.
Vis hele sitatet...
Det fremstiller bevegelsen som useriøse og uvitende. Dermed svekker det tilliten til all annen informasjon dere forsøker å formidle. Men jeg bryr meg ikke så mye om det skiltet altså. Det jeg er opptatt av er at dere ikke gjør de samme tabbene som har blitt gjort tidligere, og skiltet er kun et lite eksempel på en slik avgjørelse. Ikke noen big deal i seg selv.

Sitat av normal Vis innlegg
Jeg aksepterer at man har et tillitsproblem hos folk som har opplevd hjelmsgate. Takk for at du er glad for det nye styret, som jeg sitter i, og som jeg må tåle at hva forrige styrer før meg gjorde påvirker meg.
Vis hele sitatet...
Jeg er glad for at du sier det, men alt annet indikerer at du ikke aksepterer dette overhodet. Jeg håper imidlertid at dette dreier seg om en misforståelse oss i mellom, og at vi kanskje ikke er vant med de samme rammene rundt en nettdebatt.

Sitat av normal Vis innlegg
Den som får bra behandling kommer tilbake.
Vis hele sitatet...
Den som klarer eller lærer seg å diskutere viktige saker uten å bli personlig fornærmet, kommer tilbake. Du og alle i styret er i hvert fall hjertelig velkomne hit fra min side, så lenge dere husker på at vi er et debattforum, og er inneforstått med at rammene rundt det trumfer sosiale bånd vi har til hverandre. Vi trenger ikke å være enige eller snakke hverandre etter munnen for å være venner. På den måten utfordrer vi hverandre, og kan også lære mer av hverandre =)