View Single Post
normal's Avatar
Trådstarter
50
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
At du ikke føler deg rustet til å svare på det spesifikke spørsmålet er jo en ærlig sak. Imidlertid burde du ideelt sett ha satt deg litt bedre inn i det eller overlatt oppgaven til noen andre, siden du her fremstår som en talsperson for Normal. Jeg håper og regner med at dette ikke er standardholdningen dere har til øvrige utfordrende spørsmål. Om det skulle være tilfellet, så må dere holde nyhetsbrevene deres unna freak.no. Vi er som tidligere nevnt et debattforum, som stiller visse krav til innhold og intensjon. Ved innlegg fra en interesseorganisasjon gjør disse kravene seg særlig gjeldende.
Vis hele sitatet...
Må si jeg er svært skuffa, mental. Du har oppført deg hyggelig mot meg i person flere ganger. Hvorfor du velger å anlegge en så streng vurdering, skjønnes ikke.

Hva oppnår man med denne tunge nedvurderingen? For meg indikerer det at en har veldig liten innsikt i hvor sparsomt FHN, Normal og andre aktørers livsgrunnlag er - eller så velger en bevisst å ignore det.

For hvis du hadde vist hvor sparsomt grunnlag det er for denne aktiviteten i Norge, så hadde du holdt gallen inni deg og støttet oss uforbeholdent. Uansett om noen rølpa før.

Vi som er ute i skyttergravene har forstått for lengst at det å være kritisk til de som jobber på riktig side er helt bortkastet. Man sliter nok med å organisere konforme nordmenn som det er, om man ikke skal fremmedgjøre sine egne.

Det er mitt håp at gjennom å være mer her på freak så kan ihvertfall jeg rette opp inntrykket fra tidligere synder. Men jeg kommer ikke til å sitte her og få servert stråmenn opp i rasset, uten å si fra.

Hvem sin sak er det man egentlig tjener med å ha et fokus på sånt? Tenk litt over det. Det er motstanderne av legal cannabis.

Å tilgi én person for å være lettsindig og slurvete er lett. Å tilgi en organisasjon for det samme derimot, er vanskelig. At dere ikke legger føringer for marsjen er kritikkverdig. Nå har jeg ikke vært med på noen år, og det kan hende at har blitt bedre, men tradisjonelt sett har jo marsjen vært som et sirkus i anarki. At det ikke stilles noen krav eller rettes noen taktiske oppfordringer til deltagerne, er utelukkende organisasjonens ansvar. Da får vi klovner som roper fuck the police gjennom hele Karl Johan, og bærer skilt som ser ut som de hører hjemme som overskrifter på nyhetsspeilet. Dette arrangementet er det Normal er mest kjent for. Greit å ha i bakhodet når man ber om donasjoner fra potensielle støttespillere, eller forsøker å påvirke allmenn oppfatning.
Vis hele sitatet...
Mye påstander, null dokumentasjon. Jeg blir sliten av de stråmennene som settes opp her. Den første stråmannen var at jeg ikke ønsker å svare eller diskutere i det hele tatt, fordi det var 2 ting jeg ikke ønsket å gå nærmere inn på. Tøys!

Den andre stråmannen du argumenterer mot er at vi ikke la noen føringer - vi la masse føringer, men ikke på hva det skulle stå på skiltene til folk. Det står det også i posten min.

Ellers inviterer jeg til å stille bra krav til skilt på de arrangementene du arrangerer. Jeg stiller gjerne opp og hjelper deg. Når blir neste gang?

Jeg tillot cannabis kurerer kreft-skiltet, og jeg ville gjort det igjen. Ja, det er feil at cannabis kurererer kreft. Men det bringer oppmerksomhet til det som er gjort i kreftforskning og cannabis der. Hvis en idiot leser om cannabis og kreftforskningen fordi han oppfattet skiltet som løgnaktig og måtte være feil: vinn-vinn.

For oss som har sett innsiden av Hjelmsgate 3 tilbake i tid, er det også interessant å få høre hva konkret dere trenger penger til. Det oser nemlig ikke over av tillit til organisasjonens effektivitet og prioriteringer, når man mimrer tilbake til kråkereiret og den tynnslitte sofaen som utgjorde hovedkvarteret. Nå vet jeg at styret er nytt, og at dere har gjennomgått noen forandringer. Det er bra =) Allikevel har dere som organisasjon et tillitsproblem. Dette merker dere kanskje ikke så godt blant etablerte støttespillere, men dere merker det i fraværet av støtte fra enormt mange cannabisbrukere, som ikke føler at dere har klart å representere dem på en saklig og troverdig måte.
Vis hele sitatet...
Jeg aksepterer at man har et tillitsproblem hos folk som har opplevd hjelmsgate. Takk for at du er glad for det nye styret, som jeg sitter i, og som jeg må tåle at hva forrige styrer før meg gjorde påvirker meg.

At dere kommer hit for å kommunisere med folk er supert. Akkurat det dere burde gjøre. Sørg bare for at dere kan svare for dere når folk har spørsmål og innvendinger. Det er det man forventer av dere. At dere har dårlig råd og en travel hverdag er ikke så interessant. Det er det mange andre her som har også =)
Vis hele sitatet...
Den som får bra behandling kommer tilbake.

- Simon #titegnleggtil
Sist endret av normal; 4. mai 2015 kl. 21:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.