View Single Post
religion bør fjernes fra alle statelige instanser.
vet ikke hvordan det er med religion på skoler nå om dagen, men da jeg gikk på barneskolen, måtte vi synge kristne sanger før vi fikk spise lunsh, og kristendoms undervisning var omtrent som en indoktrinering.
måtte lære kristne vers utenat, fadervår utenat, og sa du noe som var imot guds lære var det en masse bråk.
vet det at barn som banner ikke er pent, men jeg ble stemplet som pøbelunge på barneskolen da jeg var på rektors kontor nesten hvert eneste friminutt, 90% av gangene var dette pga ordbruk.
vi lærte ingen ting om andre religioner, og vi hadde kanskje en uke i løpet av hele barneskolen om æsa tro, og vikingene.
alt annet jeg vet om religioner ute i verden, har jeg måtte lære på egenhånd, tilogmed på ungdomskolen var det minimalt med undervisning om andre religioner, men 1 eller 2 timer i uka om kristendom.
sa jeg noe "provoserende" som at uten religion ville verden vert en perfekt sted å være, ble det bråk med læreren, skulle jeg ha fritak, måtte jeg melde meg ut av stats kirken, å bevise, med brev hjemme i fra at jeg ikek skulle ha kristendoms undervisning, og så søke om lov til fritak.
alt det var alt for mye for meg å gidde å gå igjennom.
kanskje litt ondt av meg, men jeg fikk kristendoms lærern til å begynne å grine en gang i klassen, da hu snakka om sønnen sin som ble drept av en fyllekjører, så spurte jeg henne om hvordan hun kan elske en gud som tok sønnen hennes fra seg. hun hadde ikke noe svar på det.
Kristendom er en tro, det samme er all annen religion, og det bør være foreldrenes ansvar om de vil påføre sine barn denne troen, skoler skal lære barn om ting som er merrelevante, og ikke skaper konflikter, og nedtrykkelse.
jeg vet det er en del som mener utviklingslæren er bare oppspinn, og er likestillt med religion, men vi som følger Darwin og astrofysiske teorier har i det minste beviser for dette.
Om Gud la knokklene til Tyrannosaurus rex der for å teste vår tro, hvorfor kan han ikke teste vår tro med å kurere aids og sult i afrika?

Er det noe som virkelig provoserer meg er det påtvungen religion, og stikk i strid med hva et fritt demokrati står for.
det partiet som går ut å skiller kirke fra stat har min stemme. (ikke medregnet ekstremister på begge sider)