View Single Post
Økologisk og billig ? Skurrer litt å høre de to ordene i samme setning. Jeg så i går da jeg handlet mat en en økologisk kinakål kostet dobbelt så mye som en vanlig kinakål.
Jeg kjøpte allikevell dette økologiske kinakålet, kun for å teste. Kom spent hjem, dro det gullbellagte kinakålet opp av posen å høgger tennene mine i det, smaken er ikke bra - å skuffelsen var stor.
Jeg tenkte "jaja, jeg legger det i kjøleskapet, så kan jeg sikkert bruke det til en salat i morra eller overimorra".

Dagen etterpå skulle jeg lage salat, da jeg drar opp det økologiske kålet, så er det faen tute blitt brunt!!
Et normalt kinakål, som jeg hadde kjøpt 2 dager før jeg kjøpte økologisk kål ble redningen for salaten. Det var friskt og fint, og smakte bedre en det økologiske kålet gjorde når det var helt ferskt!

ALDRI skal jeg røre ved noe økologisk etter dette. Jeg hater økologisk.

Dette er mitt tips til budsjettet ditt, drit i det økologiske. Sikkert mange som ser seg snurt på at du bruker så mye på snus, men snus kommer før alt, så jeg støtter deg der. Sålenge det ikke er økologisk snus.