View Single Post
Sitat av StefanusKrom Vis innlegg
Jeg ser ditt argument. Jeg får ikke bevist deg at Gud eksisterer som du ikke får bevise meg en annen teori om verdensskapelse.
Vis hele sitatet...
Forskjellen på gudsargumentet og vitenskapelige teorier er at du selv kan undersøke vitenskapelige teorier, og det kan bevises.

Sitat av StefanusKrom Vis innlegg
Poenget var uansett ikke å trekke inn denne diskusjonen med bevis og motbevis inn i diskusjonen - noe som blir negativt sett på av mange ikke-religiøse.
Vis hele sitatet...
Ja, det er negativt å forkaste forskning bare fordi det ikke passer ditt eget verdenssyn, noe jeg ville sett på som særdeles negativt om du var lærer for mine barn. Dette er også noe rektorer er klar over at mange mener.

Sitat av StefanusKrom Vis innlegg
Dette var bare en simpel tankegang som åpner for en måte å respektere religiøse mennesker på og ikke skrive slike ting som at de er "mindre smarte" osv. Dette ser jeg på som noe nedlatende på min person, er ikke dette forståerlig?
Vis hele sitatet...
Det er klart det fremstår nedlatende, og det er det. Men jeg vil i dette tilfellet påstå at det er all grunn til å være det. Bare fordi du selv ikke innehar fysikk- og matematikk-kunnskaper til å etterprøve teoriene selv, gjør de ikke mindre plausible.

Jeg gjentar det som er sagt her før - ikke dra opp religionen din, og spesielt ikke hvor mye nestekjærlighet du har fordi du er er religiøs. Det høres pompøst og misjonerende ut til de grader, noe som man ikke vil ha i skolene. Norsken din er ganske god, men du har noen småfeil her og der, jeg ville tatt med søknaden til NAV eller noen norske du kjenner, slik at de kan korrekturlese den og foreslå endringer til en enda bedre søknad.