View Single Post
Sitat av nudo Vis innlegg
Så du misliker romantikk?

Jeg har ikke noe imot homofile, de er mennesker som alle andre, men de kan ikke få barn, det er naturstridig.

Partnerskap er bra, om folk vil har partner av samme kjønn er helt greit, statistisk vil 10% av jordens befolkning ha det. 10% av jordens befolkning er sinssyke, men det er ingen korrelasjon med de to 10%ene

Men at homofile skal ha barn? Det må da være barnemishandling?
Og ikke en rettighet de homofile skal ha, i det å velge å være homofil, ligger en implisitt deklarasjon av at man ikke kan få barn, eller er jeg helt på jordet? Er det greit for ei lesbe å ha et one night stand for å scamme litt sperm?

Jeg liker alle homofile som er intelligente nok til å forstå at de ikke kan få barn, eller meg.
Vis hele sitatet...
Lurer litt på hvordan du kom fram til at jeg misliker romantikk.

I barnesaken er jeg litt delt. Klart, de homofile har også lyst til å adoptere eller få barn, det er mer eller mindre biologi.

Men, som kjent, så er jo tross alt unger ganske hjerteløse. Barn av foreldre med samme kjønn vil mer eller mindre bli mobbet eller ertet for dette. Dette er uungåelig, og mobbekampanjer har til dags dato hatt liten eller ingen effekt. Barn blir fortsatt mobbet, og det er så ufattelig lett å gå for lille åge med pappa1 og pappa2 å bli utpekt som offer.

På den annen side, så kommer vi jo ingen vei med å etterkomme mobberne, og vi har tross alt muligheter for adopsjon av en ellers uønsket unge. Av to onder, som står mellom barnehjem og mobbing, så tror jeg barnehjemmet er det verste hittil og jeg heller mer mot å la dem adoptere. Om jeg skal ta et standpunkt vil jeg gjerne sette meg inn i litt forskning angående påvirkningen homofile foreldre har på ungen, både på det gode og vonde, så inntil videre forholder jeg meg nøytral.

Og nei, det er ikke etisk riktig for en lesbisk kvinne (eller hetero for den saks skyld) å "snike til seg en unge" via one night stands.