View Single Post
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Sitat av sjuken Vis innlegg
Offtopic ang trygghet i Oslo:
De som bor der er sikkert vant, vet hvor de kan gå og hvor det er trygt. For oss som bor utenfor Oslo og kun er der på ferie, kurs, jobb etc så er, etter min mening, byen direkte utrivelig. Dette særlig om man sammenligner med en hvilken som helst annen Norsk by, eller svært mange storbyer i Europa for øvrig, og jeg har reist mye.

Selv i "paradegaten" blir du oppsøkt og forsøkt påpushet dop av relativt aggresive afrikanske selgere litt utpå kvelden. 10-20 tilbud fra like hissige prostituerte er heller ikke uvanlig på samme tidspunkt. Sidegatene mellom Aker brygge og Karl Johansgate er også utrygge. Bodd på Scandic byporten noen ganger, der kan du ikke gå utenfor døra uten å bli oppsøkt, ingen steder får man gå i fred. Grønland og Gründerløkka likeså.

Jeg har blitt forsøkt ranet sjøl i Oslo, og jeg er ikke der ofte og er nok heller ikke noe typisk ransoffer. Skjønner ærlig talt ikke at noen trives i sentrum av den byen, men man blir sikkert vant når man tramper oppi det hver dag i mange år...
Vis hele sitatet...
Jeg forstår at du er redd, men la meg berolige deg om at det er helt uberettiget.

Jeg flyttet til Oslo da jeg var 19 år gammel; og har bodd her i 15 år nå... Jeg har aldri vært vitne til en eneste slåsskamp, aldri blitt ranet, aldri blitt slått eller til og med truet. Jeg har også cirka 900 venner på Facebook; hvorav jeg (selv kjenner til) kun én (1) person som har blitt ranet i Oslo - noensinne. Han var russ og gikk i Møllergata da han ble "ranet" av en afrikaner (han kom bort og ba om lommeboka, uten våpen eller noe sånn).

At det er horer og hjemløse i Oslo, det er greit nok - men de utgjør ingen fare, de er bare slitsomme.

Jeg mener ikke med dette å si at Oslo er 100% trygg, men du får det til å høres ut mye verre enn det faktisk er.