View Single Post
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Antidepressiva er det siste jeg ville prøvd når han er plaga med sexlyst fra før og det gir ofte ereksjonsproblemer i tillegg.
Han er nok jævlig deprimert så en tur til psykolog først tror jeg er smart.
Det er jævlig viktig å komme seg ut på vinteren å få dagslys, har så si eliminert behovet for både beroligende og sovepiller på den måten.
Vis hele sitatet...
Selv om bivirkningen var total fravær av sexlyst så er det bedre enn å være deprimert og sove hele dagen.

Min erfaring med antidepressiva er ikke nedsatt sexlyst eller ereksjonsproblemer. Jeg har kun erfart at det tar lengre tid å få orgasme, noe som jo er positivt når man har sex med noen.
Jeg opplevde det iallefall som positivt.

Det er mange andre bivirkninger jeg ville vært mer bekymret for. For noen kan jo bli så ille at man må slutte med medisinen. Som at man blir mer deprimert, suicidal, begår selvmord, veldig sterk kvalme og mye annet.

Psykolog er i utgangspunktet det beste, men jeg tviler på at han kommer dit særlig fort. Enten får han beskjeden at han er for frisk/ikke syk nok eller så er han for syk. Dette har det vært mange artikler om i norske aviser i det siste.

Den beste behandlingen er nok en blanding av antidepressiva og psykologtimer. Og prøver han alle uten å få ønsket virkning, så press så hardt som mulig legen på å få han eller hun til å søke om godkjennelse om å få ta i bruk et legemiddel man kun får på godkjenningsfritak. Jeg prøvde, men angsten og den store frykten for avvisning gjorde at jeg istedet skaffet meg ting illegalt.