View Single Post
Trådstarter
17
Sitat av etse Vis innlegg
Men kan du forvente at folk har mer enn 1 type legitimasjon? Jeg går sjeldent rundt med passet mitt, og siden jeg har førerkortet har jeg aldri tatt meg bryet om å ha ID på bankkortet. (har også hørt noe om at bankene ønsker å gå bort i fra ID på bankkortet, når det visstnok skal være enkelt å forfalske).
Vis hele sitatet...
Nettopp det jeg også tenker, da skal isåfall den ansatte være veldig vanskelig og firkantet.

Angående det med bankkort kan jeg opplyse om at det har vært mye svindel med stjålne bankkort, at om du mister kortet ditt og noen stjeler det osv.. så kan de heve penger i bank i butikk dersom bildet ligner på deg kombinert med sløve butikkansatte som ikke sammenligner bildet godt nok eller i det hele tatt.
Jeg ble nektet å ta ut penger med mitt eget kort i en kiwi butikk pga dette, og snakket da med en bank som forklarte at de hadde store problemer med dette.
Et bankkort inneholder jo ikke bare fødelsnummer, men også kontonummer - som sammen er nok til at en tyv kan tømme kontoen hvis han ligner på bildet.
Et bankkort inneholder flere sikkerhetselementer på baksiden som er ganske vanskelig å forfalske.
Sist endret av anon199; 14. juli 2014 kl. 16:58.