Tråd: Barnevernet
View Single Post
Sitat av Diablo
Hva behager?
Har aldri sagt at barnevernet er "grønne skoger og fine diamanter", men barnevernet er kun til for å hjelpe, ikke for å "gjøre alt vondt værre".
Vis hele sitatet...
Skal ikke blande meg for mye inn i dette, for ellers er jeg relativt enig med deg, men: Det at de er stiftet med gode intensjoner betyr ikke at deres innvirkning i praksis er positiv.

Mine erfaringer med barnevernet er mildt sagt ikke udelt positive. Men her tror jeg nok de har nok å ta tak i, og jeg tror nok de kan hjelpe folk i den situasjonen som første poster har.

Slashdot har rett - umyndiggjøring er en ganske stor greie, og jeg tror bavarai blander umyndiggjøring med utvidet rett til hjelp fra barnevernet, der barnevernet fremdeles kan holdes "in the loop" selv om barnet ikke lenger er et barn. Jeg er ikke helt sikker på barnevernets rett til å bruke tvang i så fall, men jeg antar at det i all hovedsak må falle bort.

Men å påstå at barnevernet vil umyndiggjøre Twiztid som en slags hevnaksjon er egentlig relativt tåpelig.

Jeg kjenner til en del tilfeller av at barnevernet har gjort vondt verre, men de er nok definitivt i et forsvinnende lite mindretall. Noen av institusjonene deres er mildt sagt lite trivelige steder å bo, det har jeg førstehånds erfaring med.

Men det er nok uansett bedre enn den foreldresituasjonen Twiztid har beskrevet i andre threads som diablo rasket frem...