View Single Post
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av charzer
Men se på Cuba! Etter Castro ble skolegangen 100% gratis, de har veldig bra sykehus, og om de er 100% gratis vet jeg ikke... Etter Castro utryddet de nesten dysleksi på Cuba.
Vis hele sitatet...
Sitat av voldern
charzer: Dyseleksi er lese og skrive vansker. Det er medfødt og kan desverre ikke fikses med gratis skolegang.
Vis hele sitatet...
Det er som voldern sier (eller like godt kunne ha sagt). Det er ikke dysleksi, men analfabetisme du tenker på.

Fri utdannelse og likestilling er teh shit, ja. Dritfint, men jeg synes ikke Cuba er noe godt eksempel når du ikke er heeelt sikker på hvordan ting ligger an der. Best å dra opp litt om hva slags tanker det var bak kommunismen eller evt. marxismen som jeg tror Ernesto og Fidel onanerte til. Merk forøvrig at det de har i Cuba heller ikke er definert som kommunisme men Castroisme! Kommunismen er den løse sluten som alle tafser bort i men ingen vil anerkjenne som sin.

Sitat av spetznaz
Jeg vet folket vil drepe meg når jeg sier det men når jeg tenker på komunsime tenker jeg på diktaturer som sovjet kina nordkorea osv.. mao komunisme=diktatur.

Jeg føler det er bevist at denne ideologien ikke lar seg gjennomføre i praksis. Det blir bare diktaturer ut av det...
Vis hele sitatet...
Jeg synes ikke dette er helt riktig, men samtidig er det også helt korrekt. Kommunisme er diktatur og definisjonen på diktatur er forresten "Den myndighet en diktator utøver". Diktator tyder "Person med nesten uinnskrenket politisk myndighet i en stat". Det er også sant at kommunismen har blitt prøvd ut i Sovjet o.l. Det er bare det at vi gjerne kaller det Stalinisme og Maoisme fordi at... vel, det var ikke kommunisme de til syvende og sist utøvde. Det er ihvertfall det vi kommunister og half-kommunister mener.
Jeg er naturligvis sterkt uenig i at det på noen måte er blitt bevist at kommunismen ikke klart seg utføre i praksis, men det er egentlig ikke så viktig at jeg sier meg uenig og kverulerer rundt det akkurat her. Joda, jeg klør litt etter det, men jeg tenkte det hadde vært greit å ikke ta dra denne tråden langt ut i offtopic land.

Sitat av spetznaz
charzer nei de utryddet nok ikke dyskelsi. Men alle lærer og lese og skrive.
Vis hele sitatet...
Her ser det forresten ut som om du kunne trengt deg litt [COLOR=Red]GOD GAMMELDAGS KOMMUNISME[/COLOR], ja!

edit: Kom visst et par nye svar her, ja. Da var kanskje ikke alt jeg skrev så relevant. Eller kanskje det blir desto mer relevant? Man ser jo for eksempel at også Cthulhu, akkurat som spetznaz ikke anerkjenner at diktatur er en del av kommunismen.

Sitat av nihao
Det finnes en studie, den første og største objektive studie på kommunisme, kallet "9 Commentaries on the communist party" Dere kan lese den på Nyhetsportalen The Epoch Times : http://english.epochtimes.com/jiuping.asp
Vis hele sitatet...
Haha. Ja, denne var fryktelig objektiv. Dette er på ingen måte liberalistisk agitasjon lansert imot Kinas kommunist parti for å... Nei, hva er det jeg sier? Objektive tekster har da aldri vært kjent for å ha noen annen agenda enn å opplyse?! Uff, nå dreit jeg meg nesten skikkelig ut altså.
Forresten, sånn som jeg forstår det er ikke USA langt ifra å ta tronen til Kina i "Dykking i Blod" VM? Folk flest ser ut til å mene at de allerede er i mål faktisk, men du driter vel kanskje i folk flest?
Sist endret av Mullah; 25. juni 2005 kl. 21:19.