View Single Post
I see you...
NAPse's Avatar
380
Heisan.
Jeg har nylig vært hos optiker og fått beskjed om at jeg trenger briller. Derfor har jeg nå bestemt meg for å bli fulltids-nerd.

Med dette som bakgrunn har jeg påbegynt et prosjekt om å lage en binær-klokke. Med format som dette bildet viser:

Med unntak av at jeg kommer til å ha et 4*6 "matrix" med RGB LEDs for å kunne lyse opp de "døde pixlene" også.

Ferdige komponenter jeg tenker å bruke:Så langt har jeg laget ferdig kode til Arduino, tatt nødvendige mål og 3D modellert ferdig prosjekt for å se at alt passer.






Det jeg lurer på er om noen har noen tips til hvordan jeg kan lage reflektorene? ("pyramideformene" som kommer tydeligst frem på de to siste bildene) Disse vil trenge å skjæres i en vinkel på alle sider.
Ellers har jeg tenkt på å kanskje få alt laserkutta/cnc-frest. Er det noen som vet cirka hva dette vil koste? Helst i Oslo område.

Jeg har også skrevet en kode som fungerer, med noen ekstra funksjoner slik som å stille tiden, endre farger på "HIGH"/1 og "LOW"/0 og dimming med en 433Mhz fjernkontroll. Koden ser helt jævlig ut, men PM meg om den er av interesse.

Dette er like mye en deling av prosjektet mitt, dersom noen andre ønsker å bygge noe liknende.