View Single Post
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Jeg velger å så på det som hverdagsrealisme. Jeg farer ikke med antagelser, og har ingen manglende eller bristende kunnskap på dette punktet. Tvert imot så kjenner jeg til dette særdeles godt.Jeg står med rak rygg i forhold til hva jeg har skrevet her i tråden.

Vil avslutte med så følgende til alle som skal ut i jobb, kanskje den aller første jobben eller spesielt i jobber som er i bransjer med dårlig rykte. Tenk nøye på hva som er viktigst for deg og hvordan du skal håndtere slikt. Får du en sommerjobb/deltidsjobb så sørg for kontrakt FØRST. Om du selv velger å starte i i et arbeidsforhold i løse former så kan det ikke komme som en overraskelse at tariffer og lover kanskje ikke blir fulgt.
Vis hele sitatet...
Veldig bra frtoretang!
Det finnes garantert de som ikke tror på virkeligheten og det vises jo her i denne tråden. Men som du sier er det en tøff verden (land) vi lever i og det er jo utrolig naivt å tro at mange arbeidsgivere IKKE utnytter alle muligheter til å få mer igjen for pengene!
Fint at du tar ansvar og forteller hva som er realiteten for veldig mange 'ferske' arbeidstagere. Jeg har opplevd svindel og regelbrudd i store firmaer og for de som husker kan jeg også dokumentere hvordan en stor statlig etat brøt de fleste reglene som fantes for å 'fornye' sin ansatt-gruppe.
Dere som skal prøve dere i arbeidslivet bør følge det frtoretang skriver: kontrakt FØRST!
Får HÅPE de fleste slipper å oppleve useriøse / pengeglade / griske arbeidsgivere men tror nok problemet aldri blir borte!
Sist endret av woff; 7. juli 2015 kl. 15:57.