View Single Post
Jobber som selger i bedriftsmarkedet for telefoniløsninger, nærmere bestemt Telenor sine.
Jobben består stort sett i å booke møter med potensielle kunder, komme frem til en løsning de blir fornøyd med, og oppfølging av eksisterende kundeportefølje. Mye av tiden går med på å analysere hvilken abonnement/tjenester som er mest kostnadsbesparende for bedriftene.

Kundene er alt i fra 2 til 300 ansatte, og det er selvsagt de større som er mest spennende. Er utrolig glad i jobben min da resultatene mine er veldig opp til hvor flink jeg er å selge løsninger, og ikke minst meg selv som person. Får jeg en god tone med it-ansvarlig/daglig leder, så er saken i boks. Bruker usaklig mye tid på å 'forbedre' personligheten min, og er utrolig bevisst på hvordan jeg opptrer. Merker faktisk at jeg har forandret væremåte på privaten etter jeg begynte i denne jobben; dog til det positive

En slik selgerjobb kan på alle måter anbefales, da du lærer utrolig mye om deg selv. Du blir utfordret hver dag, og det er lite repetisjonsarbeid. Hver kunde har ulike behov, og trenger ulike løsninger.
Det må også nevnes at man blir sinnsykt utadvendt og lærer seg smalltalk på et HELT nytt nivå, samt at man plukker opp litt info om all verdens slags temaer, rett og slett for å kunne snakke om alt. Er personen jeg snakker med båtentusiast, så vet jeg akkurat nok om båter til at jeg kan stille han noen gode spørsmål om båten hans; selv om jeg i grunnen ikke bryr meg om båter.

Lønnen min er omtrent 70% fastlønn og 30% bonus, avhengig av resultat. Siden jeg er relativt ny ligger den vel på en 340k i året totalt, men det er på ingen måter urealistisk å dra 400 og oppover.

Har forøvrig de nada utdanning, annet en vanlig vgs som jeg strengt talt ikke har fullført siden jeg mangler et fag.
Av de jeg har snakket med på kurs og samlinger, har de fleste i denne stillingen en 3årig bachelor i økonomi eller markedsføring.

Wooh !