View Single Post
Som topic sier hvilke egenskaper ville du inne hatt som agent. Jeg bruker ordet agent fordi det er litt mer nøytralt en f.eks leiemorder. Men det vektlegges samme egenskaper. Jobben du trenes for er å ta ut dedikerte mål uten å bli tatt. Du kan godt bli oppdaget, men da bør du ha egenskaper som hjelper deg å overleve på rømmen. Forkledning for eksempel.

Siden denne type jobb alltid har elementer som nærkamp, skyting, våpenkunnskap, god fysikk osv. kan vi si at du har opplæring fra militær spesialtjeneste. Ingen spesialisering, men grunnleggende opplært i stridsteknikk.

Så til hva som er morsomt. Hvilke spesialiserte egenskaper ville du hatt dersom du skulle utført denne type jobb over lengre tid. Du skal unngå å bli drept, unngå fangenskap, leve i skyggen osv.

Jeg tror en god grense for fag som kjemi, sminke, bioteknikk, IT osv. er å tenke at grensen for hva man kan er ca mastergrad nivå. Hvis du velger noe som ikke læres på universitetet så kan en grense for 5 års opplæring være greit. Selv om dette er et fiksjonelt scenario så kan vi holde oss innen for rimelige grenser. Det er selvsagt litt banalt med tanke på at det jeg foreslår ofte vil innebære minst 20 års trening. Men bare slik at det ikke blir superheltnivå.

Jeg tror resten forklarer seg selv utifra de egenskaper jeg velger.

Å bare for å oppklare, agent eller leiemorder er bare ord. Uansett scenario så har du mye penger, men eksisterer egentlig ikke. Blir du tatt så blir du dømt, eller drept på oppdrag. Ha som forutsetning at du har oppdrag i hele verden. Tenk også på at oppdragene kan ha høyt vakthold, godt trente mål osv. Ingen grenser.

Jeg vil påpeke at med grunnopplæring i skytevåpen innebærer ikke dette særskilte egenskaper i skarpskyting. Ønsker du dette må det inngå som en egenskap.

Morroa starter ved at andre fritt kan plukke fra hverandre din sammensetning. Altså påpeke feil, og hvordan man kan bli tatt. Min agent nå vil for eksempel slite sterkt dersom han først blir identifisert. Agenten min er egentlig mer et eksempel jeg ikke har brukt svært mye tid på. Så selv om agenten min kansje overlever lenge dersom han, som nevnt blir identifisert, eller et oppdrag går skeis.

Så utfordringen blir å ta med alle mulige parametere når du velger egenskaper. Jeg kunne godt tenkt meg å lage noe slikt som en slags konkurranse, men har ikke laget noe regler som passer enda. Så akkurat nå vil jeg bare se litt kreativitet. Om noen utfordrer din agent er det helt fint lov å argumentere hvordan du mener dine egenskaper hadde latt agenten overleve. En agent som utfordres men ikke forsvares må regnes som tapt.

Have fun

Min agent

Jeg ville definitivt hatt svært gode kunnskaper innen krim-teknikk. Med det mener jeg kunnskap om hvordan jeg kan unngå å etterlate meg spor, samt vet hva andre teknikere ser etter.

Min andre egenskap ville vært karisma. Å være en likandes kar er ingen ulempe, i alle fall før man får sin identitet avslørt. Dette kan også hjelpe meg å komme nærmere innpå målet.(jeg vil påpeke at selv om man ikke velger en lignende egenskap så er man ikke en sosialt tilbakestående person.) Jeg ville på den måten opparbeide meg tillit i forskjellige systemer og være rask til å tenke på stående fot.

Som tredje egenskap tror jeg kunnskap om hvordan gift fungerer i forhold til kroppen og de spor som etterlates ville vært mitt valg. Jeg tror det ville fungert utmerket med mine andre to egenskaper. Jeg kunne unngått å legge igjen spor, samt kommet nært nok målet til å forgifte det på en enkel måte.