View Single Post
Hei.

Holder på å lage en kalenderapplikasjon der man bl.a. kan få oversikt over gjøremål uke for uke.
Problemet er å finne en effektiv måte å løse dette på.

Målet er å vise kalenderen på følgende måte:
....... | Mandag | Tirsdag | Onsdag | Torsdag | Fredag | Lørdag | Søndag
08.00 |Gym......|...........|Dansing..|.............|............| ...........|..........
09.00 |...........|Fisking...|Dansing..|.............|............ |...........|..........
10.00 |Opera....|...........|...........|..............|.......... ..|...........|..........
11.00 |...........|...........|............|..............|....... .....|...........|..........
12.00 |...........|...........|............|..............|....... .....|...........|..........
13.00 |...........|...........|............|..............|....... .....|...........|..........
14.00 |...........|...........|............|..............|....... .....|...........|..........
15.00 |...........|...........|............|..............|....... .....|...........|..........
16.00 |...........|...........|............|..............|....... .....|...........|..........
Vis hele sitatet...
Aktiviteten er lagret i DB som php-timestamp. Dvs. at tidspunkt der det ikke aktivitet har ingen oppføring i DB.
Slik jeg gjør det nå så henter jeg ut oppføringene fra DB sortert etter timestamp ved å angi timestamp for mandag kl. 00.00 til søndag 23.59.

Det store problemet her at hvis dette skrives ut til <table> så må verdiene skrives ut radvis og ikke kolonnevis pga. at det er slik du bygger en <table>.
Da må jeg først sammenligne timestamp for mandag kl. 08.00 med resultat fra spørringen, så tirsdag kl 08.00 osv. helt til søndag. Så begynner man på nytt igjen mandag 09.00, tirsdag osv.
Men da jeg har hentet ut dataene sortert så ligger aktivitetene i denne rekkefølgen:
Mandag: Gym
Mandag: Opera
Tirsdag: Fisking
Onsdag: Dansing
Onsdag: Dansing

Hvordan er den beste måten å løse dette på?