View Single Post
Trådstarter
318
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Teller du kalorier da, idek? Med mindre du teller alt du spiser hver dag kan det være du spiser for lite. Det er kjedelig men ved siden
av å spise kanskje det viktigste for å gå opp i vekt over tid

Hvis du ikke teller men bare går på føling er det useriøst
Vis hele sitatet...
Nei teller ikke atm, mest fordi jeg ble sykelig opptatt av det en periode. Spiser sikkert ikke nok, men veier det samme som jeg gjorde når jeg ikke spiste i det hele tatt, som jeg gjør nå når jeg spiser 5 måltider om dagen, som jeg synes er veldig merkelig. Merker jeg har gått ned i fett, så lurer på om jeg kanskje har recompa uten av at jeg har tenkt over det, men synes det også er rart. Må sikkert begynne å telle igjen, men da føler jeg meg alltid så skyldig når jeg spiser et kakestykke liksom.

Sitat av robhol Vis innlegg
Bønner, linser, kikerter ol. er gode proteinkilder. Avhengig av hva som er problemet ditt med meieri kan enkelte meieriprodukter være OK likevel.

Kjøtt er relativt dyrt som hovedprotein, men du kan fortsatt kombinere det med annet protein, eller omtrent bruke det som smakstilsetning. Det blir også billigere å lage mat i større porsjoner.
Vis hele sitatet...
Takk for tips (: problemet mitt med meieri er hovedsaklig at jeg får skikkelig ille acne utbrudd når jeg spiser ost osv, som er veldig kjedelig når jeg endelig har helt ren hud.

Sitat av knert1 Vis innlegg
Hva med egg? Det er per definisjon ikke et meieriprodukt da det ikke produseres med melk fra pattedyr. Eller så finnes det også proteinpulver på nett som er langt bedre og billigere enn det som selges i matbutikken bare du gidder å kjøpe en shaker og blande selv.

Kylling trenger heller ikke være så dyrt hvis du kjøper store pakker med nedfryst filet. Evt hamstre enda billigere og større pakker i Sverige om du har denne muligheten?
Vis hele sitatet...
Bor ikke så langt unna svenskegrensa, typ 2 timer, så det er definitivt en mulighet. Egg spiser jeg bra med fra før, har du noe tips til bra proteinpulver?
Sist endret av Idek13378; 4 uker siden kl. 13:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.