View Single Post
Sitat av SonOfCarl Vis innlegg
Er alt veldig klar over at det ikke er spiss fleinsopp.. aka Psilocybe semilanceata. Men det er mange andre .. ca 186 andre arter av sopp som inneholder de interessante pykoaktive stoffene.

Soppene vi har plukket, virker til å være flein, men vi vet ikke hva slags. Er de giftige, gode matsopper, svært svakt psykoaktive eller bare totalt uvirksomme?

Det gjør ikke noe om de er svake, for vi har funnet "the motherload" Vi krysser fingrene for at de funker, selv om de er svake.
Vis hele sitatet...
eneste vanlige soppen med psilocin/psilocybin/baeocystin/norbaeocystin i Norge er spiss flein, og det er langt i fra hva dere har funnet. Det er ikke engang innen arten Psilocybe engang, kan se ut som det er Mycenia et-eller-annet, men tror du at du kan poste bilde av en tilfeldig sopp og få navn på den? Da trengs sporeprint, med mikroskop-bilde av sporene. Fins sikkert mange hundre tusen forskjellige sopp som har lignende form som de du har posta. Hadde det vært registrert vanlige funn i Norge av andre arter enn Spiss fleinsopp så hadde dette vært kjent. Nærmeste psilocybin/psilocin-holdige sopp som er registrert i Norge er muligens blånede fleinsopp, men denne tråden handler om identifisering om spiss fleinsopp (Psilocybe semilanceata) hvis jeg ikke tar altfor feil.... Hvis du ønsker å få identifisert en tilfeldig lignende sopp så tror jeg du har bomma litt.... Sorry mente ikke å virke streng eller sint i teksten hvis det virka som det, men blir oppgitt av slike ting. Prøv å finn spiss flein heller, og last opp bilde av de som du tror kan være det. Hvis du ønsker å prøve andre sopp så dokumenter det iallefall før du ligger 4 fot under... sånn at andre kan lære

Nei jeg ser at jeg bruker for mye energi på dette.... skal heller hjelpe til med identifisering av flein.

God helg og lykke til med neste forsøk
Sist endret av Noruegamedicina; 26. oktober 2013 kl. 00:29.