View Single Post
Sitat av ingis95 Vis innlegg
Jeg ler like høyt vær gang jeg leser ting som dette...
Vi bor I Norge, vi flyttet til Norge eller vi "flyktet" til Norge.
Alle disse er gjort på bakgrunn av en faktor, vi liker Norge!
Her er begrunnelsen for hvorfor folk som "flykter" til Norge også gjør det av denne grunnen...
I følge FNs loveverk så skal man stoppe i det første landet man kommer til som er trygt. I dette tilfellet ligger Norge omringet av sikre land så hvorfor kommer de til Norge? jo fordi de vil!
Så da er mitt andre spørsmål?
Hvorfor skal man la det være mulig å ha andre flag i toget vårt?
Om begrunnelsen er fordi man skal være stolt av landet sitt så er denne begrunnelsen tøys...
Om du er såpass patriot så drar man ikke fra landet... Om man må pga. krig eller frykt for livet så drar man til det første trygge landet man kommer til... og det er ikke Norge, det kan det umulig være!
I rest my case....
Norges 17 mai feiring skal inneholde Norske flag og Norske flag only!
Om du er fra en annen nasjonalitet, la vær og bær det norske flagget, men ikke dra inn alt av nasjonal kleder, flag og sanger til en norsk tradisjon!
Ja vi er en ytringsfri stat, men skal vi fremdeles være patriotiske mot andre land en det vi bor i?
Vis hele sitatet...
Virker ikke helt som du forstår hvordan det å flykte fungerer. Det er ikke slik at de går fra land til land til de kommer til Norge. Man tar fly, eller kommer i kontakt med ulike organinsasjoner som arbeider der det er krig - disse sender folkene til ulike land som tar i mot flyktninger. Ofte får de ikke en gang bestemme hvilket land de blir sendt til. - Det var derfor aldri deres valg å komme til Norge.

De kan uansett føle en tilhørighet til landet de kommer fra. For dem er nok dette en viktig del av deres indentitet - og noen føler at flagget er en god måte å vise frem deres identitet på. Flagget blir på mange måter en måte for dem å utrykke/ytre litt om hvem de er som person og deres identitet.

Bare fordi vi lar de leve i Norge betyr ikke at vi skal frata dem deres identitet og tvinge på de en helt ny en.

Så for å svare kort på spørsmålet ditt "Hvorfor skal man la det være mulig å ha andre flag i toget vårt?". Enkelt og greit fordi jeg mener at å frata dem muligheten til å gjøre dette er et sterkt brudd mot deres frihet. Og det at de går med dette flaget skader ingen. Det er kun til bry for dem som gjør det til et problem.

Denne påstanden din om at de ikke kan være stolt av landet sitt men fortsatt bor i Norge vet jeg ikke helt hvor jeg skal begynne - det er jo bare en helt latterlig påstand. (vet dette er veldig fyfy å si i debatt, men det er jo nesten direkte provoserende å se noen si noe slikt).