Tråd: Kurs i java
View Single Post
Sitat av hatermatte Vis innlegg
Java er faktisk ikke så ille hvis du har programmert før.
Vis hele sitatet...
Java er ikke ille i det hele tatt, det er jo faktisk nybegynnerspråk på mange høgskoler/universitet. Det er for at det er greit å lære, både syntaks og programmeringsforståelse kommer forholdsvis greit i java.
Sitat av hatermatte Vis innlegg
Det er har ikke masse stash som C# har! Og kan sammenlignes med å være C hvor da C# er C++!
Vis hele sitatet...
Hæ? Nei.....
Det har masse "stæsj" i C#, men det har for all del java også. Java-bibiloteket er MASSIVT.
Det som er småkjipt med C# er at det aller beste er å bruke VisualStudios, og det er grisedyrt som privatperson. Bortsett fra det vil jeg si at det så og si er samme språk. Det er svært liten forskjell mellom de to syntaksmessig, og på nybegynnernivå er det praktisk talt samme språk. Det er først når man kan benytte rammeverket fullt ut at C# skiller seg fra java.
Sitat av hatermatte Vis innlegg
Men det er har svært bibliotek, og i dag handler det ikke bare om å lære et programmeringsspråk, det handler vel så mye om å faktisk kunne bruker biblioteket som følger med.
Vis hele sitatet...
Det gjør det for java også. Uten javax.swing (for å ta et eksempel) kommer du ikke veldig langt. Hvem har vel ikke brukt JOptionPane liksom...
Sitat av hatermatte Vis innlegg
Du trenger ærlig talt et IDE for java...
Vis hele sitatet...
Det trenger du ærlig talt ikke. En texteditor med highlitghting er fint, men noe mer trenger man jo ikke. Som IDE holder Geany/Textpad i massevis som nybegyner. Jeg vet folk anbefaler Eclipse eller NetBeans men for svært mange holder det med en enkel editor i førsteomgang.
Sitat av hatermatte Vis innlegg
du vil ikke importere ting manuelt her... du ber om å gi opp!
Vis hele sitatet...
import javax.swing.*;

hm, det var da ikke så enormt vannskelig... Strange... Ikke gir jeg opp heller... Kanskje jeg skal prøve en til for å se om jeg gir opp?
import java.util.Random;

Nei, du, det gikk fint det ass.

Jeg tror om man følger en bok eller lignende så lærer man helt fint å importere ting manuelt; det går veldig fort. Og med javadocs så har man et enormt opplslagsverk som hjelper deg godt på vei.