View Single Post
Det er uhyggelig relativt hvor grensen går for bruk av benzodiazepiner..
Selv har jeg (mis)brukt (les:ikke fått fra lege) rivotril (clonazepam) og stesolid (diazepam) i ca 2 måneder pga angst og smerter. Etter disse to månedene var jeg helt vrak, og hadde fått enda større psykiske problemer enn jeg hadde fra før av (pga nakkeskade og andre ting...). Tok nesten en uke å få meg helt edru og abstinensfri..

Moren min derimot, tar 2x 2mg rivotril hver dag mot kramper og smerter, og som "sovehjelp". Dette har hun nå gjort i 2 ÅR uten å merke noen alvorlige bivirkninger. Pillene er like effektive den dag i dag, uten at man kan merke at hun er påvirket. Hun kan også trappe opp og ned etter behov, fra 4mg til 0 på dagen uten å merke abstinens-symptomer.

Det er utrolig stor forskjell på 2 måneder og 2 år, i tillegg til at hun tar mye mer enn jeg tok.. Benzodiazepiner kan være et bra og effektivt legemiddel, ihvertfall mot smerter og kramper, men det virker som om de som tar det mot angst har lettere for å falle ned i misbruk/skadelig bruk. F.eks; meg og 2 andre venner har uavhengig av hverandre, og på helt forskjellige tidspunkter brukt benzoer, og gått til helvete.. Hu ene er ikke ren enda, og virker ganske fucked up...

Moralen er vel at dersom du skal ta disse xanax/xanor-pillene, bør du ikke ta dem unødvendig (hvis du kan klare deg gjennom dagen uten), og etter de 14 dagene ha ett nytt møte med legen der du forklarer helt ærlig om hvordan du har opplevd disse dagene. Siden du tydeligvis lider av alvorlig angst bør du ikke under noen omstendigheter gå på denne medisinen over lang tid.
Hvis samtaler/psykolog ikke har hjulpet deg tror jeg at du ikke har ytet ditt ytterste, eller at du har vært forferdelig uheldig med terapeuten.. Tror heller det første, og husk: Livet er ikke alltid en dans på roser for de som er så heldige å ikke lide av angst heller. men de må klare å takle og bearbeide motgangen de opplever, og det tror jeg faen meg du kan klare også! jeg klarte det jo......