View Single Post
Par ting jeg bare ikke skjønner ass. De samme argumentene dukker alltid opp.
Din kropp ditt sinn, ditt valg hva du gjør med det, du skader ingen andre enn deg selv(.....). Er dette her virkelig en gjennomtenkt tanke? Om det her er faktum så må all narkotika i verden legaliseres, eller hva?

Uroaksjon er KUN for å ta småbrukere av cannabis, er kun for å få opp politistatistikkene - Det er enkel form for politiarbeid, de tar ikke selgerene(Noen som visstnok ifølge noen her er lette å ta.)
- Tror dere virkelig ikke det ligger ganske mye politiarbeid tilgrunne for å kartlegge 53personer, hvor mangen er nye for politiet?
Tror dere virkelig ikke dette er en gruppe mennesker som er helt ideelle for politiet å ta? Tidlig eksprimentering med hasj, kokain o.l. Er det virkelig galt at man da som ungdom får et møte med politiet? Kan det -IKKE- føre til en slutt på utprøvinga? Ene målet til politiet her er jo selvsagt å stoppe unge mennesker i å kjøpe,bruke,selge narkotika.
Denne gruppen er -by far- den letteste for politiet å jobbe med, når det kommer til informasjon om selgere, og en effektiv måte for de å få en stor ringvirkning hvor de kan ta mangen personer for bruk, men også selgere.(Noe som igrunn artikkelen stadfester).

Par andre her som nevner at bruken av cannabis bare øker og øker selv med politiets store innsats mot cannabis.
For det første, så har ikke politiet noen stor innsats mot cannabis. Det er det stoffet som er lavets prioritert hos politiet, og det stoffet som gir deg lavest straff(Ca.) Så siden bruken bare øker, selv med lovforbud, så burde vi legalisere det her? Så man skal alltså bekjempe kriminalitet som øker med en legalisering. Da må vi på nytt legalisere alle stoff som er, siden det er en økning rundt hele bordet. Økning i våpenbeslag og bruk. Økning i vold. Økning i voldtekter. Det her er etter vi har hevet straffen på alle 3 punkt. Så straff funker tydeligvis ikke så bra i desse tilfellene heller. Det her er nok heller en utvikling av samfunnet vi lever av, istedet for et svar på tiltale fra den vanlige mann-i-gata om hva de syns om lovforbud(?)

Så til det alltid goe argumentet for å legalisere cannabis. Man ødelegger livet til ungdom som man arresterer med cannabis(?????). Hva slags dører er det som egentlig blir lukket her? Jeg er tatt med flerforldige kiloer med cannabis. Har jobbet innen helsevesenet, har fast jobb den dag idag, har fått jobber hvor jeg må levere vandelsattest, har reist rundt om i verden(Usa inkl.). Selvfølgelig, jeg vil aldri kunne bli politi/brannmann/securitas, men om dette var mitt mål i livet burde vel konsekvens tenking vært noe jeg var komt godt igang med før jeg var 18-19. Må si jeg ikke møter noen utfordringer med det å være straffet for store mengder med cannabis. Så jeg kan virkelig ikke skjønne hvordan livet til mennesker går til helvete grunnet straffet for -bruk- av cannabis.

Legalisere cannabis er nok som skjer om noen generasjonsskifter og tvilsomt før det. Det er ikke mye man kan sette fingeren på som er negativt/farlig med det. Men det finnest et par ting, noe som selvsagt alltid blir oversett i slike diskusjoner. Faktum er at det er et så lite viktig tema at det er halveis skremmende å se hvor mangen og hvor mye tid personer bruker på å diskutere legaliserings-drømmen. Bruke så mye energi og timer på å ordlegge seg i debatter, resultatet av en legalisering ville knapt nok forandret din hverdag.
En stoner oppi åra som er i fast jobb og familieliv tror jeg har bortimot 0 problematikk med sitt cannabis-bruk og politiet. Det her er noe som ikke er prioritert av politiet i det heletatt, uansett hvordan man vil snu og vende på det. Og gå rundt med de tankene om at politiet er 'ute etter å ta' hasjrøykere, da har du nok missforstått. Men politiet bruker litt ressurser på å ta ungdom som nettop er startet med dette.(Noe som selvsagt er logisk) i 2010-2011 begynnte de og å straffe ungdom som blir tatt for bruk av cannabis på en annen måte. Urinprøver under kontrakt, hold deg rein og forseelsen vil forsvinne fra ditt rulleblad.

Annen hyggelig ting som alltid dukker opp i denne diskusjonen er Amsterdam og jeg ser noen hiver med Portugal.
Statistikk kan man alltid lese hvordan man vil, men på mangen måter taler de både Amsterdam og Portugal til fordel.
Det skal siest at på de årstrinna hvor norsk ungdom eksprimenterer med tobakk og alkohol så er det et betraktelig høyere snitt blant ungdom i amsterdam som eksprimenterer med hasj.
Blir som regel og alltid nevnt at legaliseringa ikke har ført til et økt bruk - Det stemmer nok, men om man f.eks skal ta Portugal som et eksempel; De har en helt annen kultur, cannabis bruk er mye mer akseptert og utbredt. Så det vil selvsagt ikke være en eksplosjon i bruk i et land hvor bruk allerede er høyt.

For å oppsumere et langt og kjedelig innlegg:
Å kritisere politiet for slike aksjoner og å gå rundt og tro at dette er enkelt politiarbeid og kun for statestikken sin del, da er det på tide og få øyene opp. Slike aksjoner er selvsagt bra for politiet på mangen måter. På alle ledd som har med narkotika og gjøre.

Legalisere cannabis, er det virkelig -SÅ- viktig. Skjønner jo selvfølgelig at personer ikke har lyst å gå rundt og føle seg som 'kriminelle' for de tar seg en spliff. Men hvor mangen andre forseelser gjør man ikke iløpet av noen måneder i det vanlige liv som og er teoretisk sett ulovlig. Ville en legalisering virkelig satt hverdagen deres opp ned og alt hadde blitt så utrolig mye bedre?