View Single Post
Trådstarter
14
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
På samme måte som at forkjemperne for marihuana ofte utelukkende henviser til studier som konkluderer mot helseskadene benytter myndighetene seg av de motsatte ytterpunktene.
Vis hele sitatet...
Jeg har sett mange linker i denne tråden til studier som konkluderer mot helsesfaren av Marijuana, men ingen studier for. Hvis du kjenner til noen slike studier hadde jeg satt pris på om du postet dem.

Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Som de fleste sikkert vet er det alltid mange nyanser inne i bildet, og når folk ønsker å fremme sin egen agenda blir fort dette reflektert i hvilken studier som ansees som "kredible" og hvilken som er "sludder". Litt som vi så når snusdebatten herjet som verst og ordene "bevist" og "dokumentert" ble flittig missbrukt av journalister uten særlig innsikt i hvordan man vurderer en studie.
Vis hele sitatet...
Noe av problemet her er som sagt ovenfor mangelen på studier som underbygger det motstridene synspunktet. Det kan godt hende de finnes, men jeg har ikke funnet dem enda.

Selvfølgelig er ikke et synspunkt åpenbart mer riktig enn et annet bare fordi man har funnet noen studier som underbygger det, men hvis man har to synspunkter som er underbygget av vitenskaplige studier så får man et mye bedre utgangspunkt for å sammenligne og vurdere de.

Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Særlig når man snakker om milde substanser kan man med et kjapt googlesøk finne "dokumentasjon" på vidt motstridende påstander.
Vis hele sitatet...
Utvilsomt. Hva mener du at dette betyr?