View Single Post
+1 til det slashdot sier. Jeg føler du burde satse på å holde den uavhengig - og heller si du tar i mot donasjoner for å holde driften gående. På den måten virker du mer troverdig - og i tillegg føles ikke det hele veldig kynisk. Om man plutselig kommer i en situasjon hvor man begynner å stille spørsmål rundt hvorvidt siden drives for å få inn fortjeneste blir det hele litt skummelt.

Ser ikke for meg dette krever så mye hosting at det er snakk om store summer uansett. Dette med å generere PDF er noe som fint kan gjøres på klientsiden med ting som f.eks. jsPDF. Dermed trenger egentlig ikke serveren din gjøre så veldig mye.

Ser for meg at siden kan fungere litt på denne måten;
- Brukeren besøker forrsiden, som er tilnærmet lik som den er i dag. Bare med ekstra felt for signatur.
- Når skjemaet er fyllt ut viser du utkast av hvordan dokumentet vil se ut, men i HTML format (med mulighet for å se PDF-versjonen om ønskelig).
- Brukeren får da 2 valg:
1: Automatisk sende dokumentet. PDF-genereres lokalt og sendes til din server hvor du sender epost på vegne av dem.
2: Laste ned dokumentet som PDF (som generes lokalt, så serveren får aldri noe som helst info), hvor du da opplyser om epost og post-adresse dokumentet kan sendes til.

Dette burde være relativt enkelt å sette opp, og ikke ha noen store kostnader å hoste. Så jeg ser ikke behovet for at man må ha finansiering. I hvertfall ikke mer enn hva jeg tror du kan få inn i donasjoner fra enkeltmennesker som synes dette er et meget godt prosjekt.
Sist endret av etse; 29. september 2014 kl. 18:55.