View Single Post
Noen som har noen planter gående i år?
Har selv plantet for tredje året nå, og håper jeg får bedre resultat i år. Første året fikk jeg dårlige frø og det ble ingenting. Andre året hadde jeg rundt 50 planter med Virginia, hvorav mesteparten ikke ble høyere en 50cm. Men fikk vertfall laget en relativt decent batch med snus, tror det ble opp mot hundre bokser tilsammen. Problemet var bare at de var alt for svake i forhold til det jeg pleier å snuse så de gikk dessverre i søpla. Hade også problemer med mugg i noen av boksene.
I år har jeg sådd 6 forskjellige typer, men hadde dessverre drukket en god det øl da jeg plantet dem om i vekstbrettene sine og tenkte det var en god ide å beskrifte rekkene med kulepenn på papp inne i vekstbrettene, noe som resulterte i 100 planter hvorav jeg ikke vet hva som er hva. Fikk bare satt 25-30 i større potter da jeg gikk tum for større Potter. Og da jeg ikke fikk pløyd åkeren for en mnd senere resulterte det i at de plantene som fortsatt var i vekstbrettene ikke tokk utplantingen så bra. De andre virker det til å gå fint med og de største er vell opp mot 30cm alt! Bare håper jeg får lagt opp til automatisk vanningssystem før jeg reiser på ferie i 2mnd. Planen er ibc tank ca 1,5m over bakken, batteridrevet automatisk vanneventil og kopier av gardenas dryppslanger.