View Single Post
Sitat av I86 Vis innlegg
Takk for tips. Er ikke privat gjeld da, og er ganske mye, forbruksgjeld og kreditt osv...
Snøballmetoden høres jo ut som noe jeg kunne tenkt meg å prøve. Men funker det om det ikke er så mye å ta av når alt er betalt?
Vis hele sitatet...
Forbruksgjeld, kreditt osv er privat. Alt som ikke er det offentlige være seg stat, kommune osv er privat i denne sammenheng.
Jeg skjønner ikke hva du mener med at det ikke er så mye å ta av. Du virker ha god oversikt over at alt kan være nedbetalt om 2 år. Da er det jo bare å finne en fremgangsmåte og snøballmetoden vil gi deg en oppskrift på dette.


Verge trenger ikke koste noe med mindre du er en av disse som ikke evner å spise, pisse å drite selv. Fucker du opp med lommepengene på tjall og annen moro så du må spise spaghetti med ketshup en helg så er jo nettopp det hele poenget. Det er jo akkurat dette en verge gjør, gir deg lommepenger som du bare MÅ klare deg på. En verge er ingen du ringer for å få ekstra lommepenger til helga. Jeg hadde verge i den perioden jeg søkte gjeldsordningen for ikke å fucke det til ytterligere med fersk gjeld.

Hvorfor er legen så opptatt av verge, du virker jo mer oppegående enn mange her.

Lag deg en strategi på nedbetaling så tror jeg du får til dette. De som går til gjeldsrådgiver er jo gjerne de som har konvoluttskrekk og kommer med regningene i en søppelsekk de har samlet opp over flere år. Du virker å ha oversikt det er en veldig bra begynnelse. 2 år er jo overkommelig, gjeldordning er 5!