View Single Post
Deltidsnykter
elytsmoorhs's Avatar
492
Sitat av Mongotryne Vis innlegg
Er nok det som har plana Jeg var ikke blid da jeg fikk telefon hvor jeg fikk fortalt at en voksen mann brakk nesa på typen uten grunn. Ødela en meget koselig kveld, pluss venting på sykehus og unødvendige smerter. Det verste jeg vet er å høre bein som knaser! Glad det ikke var jeg som måtte knekke den på plass igjen..
Vis hele sitatet...
Er jo snakk om fysiske skader. De psykiske som er værre. Selv om personen kan være hard utenpå, og bare fnyse av dette så kan det gi senskader som vedkommende ikke tenker over engang. Man kan utvikle sosialangst av ting som skjedde for lenge siden, uten å tenke over at det var "den gangern jeg ble slått ned uten grunn da jeg var 20".

Jeg er en ikkevoldelig person. Har personlig kun slått ned 2 personer, og det har vært for å avverge farlige situasjoner. Har mye kampsport bak meg, bl.a. Krav Maga, og kan levere utenkelig mye kraft i ett eneste slag, men jeg nekter med mindre liv står i fare. Selv om en person kanskje er en drittsekk og fortjener å få en "wakeup call" så mener jeg at vold er så ekstremt sjeldent en løsning på noe som helst.

De som utdøver blind vold, går så langt ned på lista mi, at det er utenkelig.