View Single Post
God tekst, det er absolutt noe i å oppfordre enhver daglig-røyker til å gjøre mer ut av livet sitt enn å bruke 8 timer i sofaen som en potet hver dag. Nå vil jeg tilføye at det finnes svært mange forskjellige "stonere" og av alle de jeg kjenner godt er alle karriere-mennesker, sosiale og i god fysisk form. Det minner om et flink-menneske-syndrom blandet med stoner, selv om det kan høres ut som en selvmotsigelse eksisterer det i aller høyeste grad. Jeg støtter forøvrig din oppfordring til å ta seg en god identitets-sjekk.

Jeg kjenner igjen den yngre meg i det å være rebell, føle meg urettferdig behandlet og fremmedgjort. Men det er jo svært ofte sannheten på grunn av status ulovlig og stigma-en og sosiale konsekvenser et rykte kan påføre et menneske.

Jeg tror du har generalisert og analysert sterkt ut i fra stereotypen, men dette var kanskje poenget for få frem budskapet?

Det jeg er helt uenig i, som flere nevner over er at ens identitet ikke blir påvirket i like stor grad av alkoholbruk. Identitet er en identitet uansett hvor mange som måtte inneha den samme. Eller finnes det en % andel hvor du må trekke noe som har identifisert deg i lang tid fordi mange nok gjør det samme?

Ta fra den jevne nordmann alkoholen og du sitter igjen med en svært tafatt gjeng i helger og et helt folk uten utrolige historier å fortelle fra forrige fyllekule eller "den gang da vi var så jææææævlig drita." Enten det er Kari Pettersen (50) i hurradalen eller Claus Hove (19) som student i Oslo.

Rus definerer oss i langt større grad enn vi ønsker å innrømme, å fornekte alkoholens store rolle i mange sin hverdag er et hull i analysen din, det er min mening.

Jeg mener du beskriver et produkt av noe samfunnet selv har skapt av eller lagt grobunn for på grunn av heksejakten, og som vi ikke kommer til å se forsvinne i lang tid da skaden allerede er skjedd. Det hjelper heller ikke at i de statene cannabis reguleres bruker de stoner-kulturen som kommersielt krutt. Hadde man markedsført cannabis som bestemor-medisin solgt i kamferdroppslignende poser fra starten av ville det hele sett annerledes ut.
Sist endret av flexx; 18. oktober 2015 kl. 01:03.