View Single Post
En slik p er bare latterlig, ikke svarte om jeg hadde satt det på bilen min, og det tror jeg ingen andre her i bygda hadde brydd seg om å gjøre heller. Ikke for å være VM her, men hva svarte er det som gjør en 25 åring bedre enn meg til å kjøre? Erfaring? Vel, noen er født som dårlige sjåfører, andre ikke. Jeg tror det ligger i genene, og at det kan trenes til en viss grad, men noen er flink etter et halvår bak rattet, andre blir aldri noe særlig. Det handler egentlig bare om å være våken og oppmerksom, samt bruke huet litt.

For litt siden var det forøvrig ei kjerring på ca 50 år som kjørte rett inn i sida på bilen min (og jeg sto parkert!), skal ikke hun få en p også?

Burde i så fall ved innføring av en slik p gjelde alle som har hatt lappen mindre enn to år, uansett alder. Samt gamlinger, DE er livsfarlige. Har også sett utallige farlige situasjoner skapt av menn i midtlivskrisa i fine direktørbiler, bare flaks og litt hjelp fra en uerfaren og årvåken fersking som har redda et par av de det siste året.