View Single Post
Trådstarter
93
Sitat av etse Vis innlegg
Forbrukslån er ikke deres enestemulighet. Dere kunne og godtatt å bo litt mimdre. 50m^2, 2-roms burde holde frem til barnet blir så sort at dere trenger ekstra soverom.
Vis hele sitatet...
Ja er helt enig i at en 50kvm+ leilighet hadde greid seg fint. men se 3år inn i fremtiden: vi har da ingen bedre mulighet til å få et lån. å spare opp 200000 eller mer på 3 år med en lønn på 400000+ pr år er ikke en mulighet. Hadde det vært mulig for oss og leie en sånn leilighet med plass til 2 biler, mulighet for husdyr og hatt garanti for å få bo der i 5år eller mer hadde dette vært løsningen. Men i området her er ikke dette mulig, da mange flytter ut og inn av husene sine, har ekstremt dårlig standard på bolig++.

Sitat av kriss Vis innlegg
Anbefaler deg heller å titte på husbanken sine løsninger før du tar opp et gigantisk forbrukslån
Vis hele sitatet...
Dette har vi gjort og fått avslag.

Sitat av Viva la Opium Vis innlegg
Startlån – som trådstarter nevner – er vel det samme som lån hos Husbanken?

Jeg syns forbrukslån som egenkapital høres meget ulurt ut, og det spørs i det hele tatt om banken(e) godtar dét?

Personlig ville jeg prøvd (hardere?) å finne en leilighet inntil videre, eller prøvd å overtale foreldrene til å kausjonere for boliglånet i stedet.
Vis hele sitatet...
Forbrukslån er ikke lurt, dette er vi klar over. om banken godtar det eller ikke vet ikke jeg, derfor jeg tenkte at det var lurere om det sto på en annen person en den som tar huslånet.
prøver og overtale foreldre til å stå som kausjonist på huslånet istedet, men slik det er nå så ser det ikke ut som det er en mulighet; tips til gode argumenter tas gjerne imot.

Sitat av TDSzevz Vis innlegg
Prøv startlån, men det har blitt vanskeligere nå, så ikke bare bare å få det.

Er det slik at foreldrene hennes ikke vil stå ansvarlige for et så stort lån? I så fall, hva om dere hører med de om de kunne refinansiert sitt huslån med rundt 200.000, som dere låner av dem. Dere kan jo til og med gi de en bedre rente enn de får av banken (så de tjener litt på det) og fortsatt komme billigere ut av det enn om dere bruker forbrukslån.
Vis hele sitatet...
De vil ikke stå til ansvar for huslån av forskjellige grunner: De har 3 barn som alle trenger kausjonist til huslån. de går snart ut i pensjon og vil ikke pådra seg ekstra ansvar når de går ut i pensjon.
Det med refinansiering hadde jeg ikke tenkt på, skal prøve og nevne dette til de, men er lite sannsynlig at de går med på det på grunn av ovennevnte grunner.

Sitat av technot Vis innlegg
har dere i det hele tatt søkt kommunen om startlån til egenkapital?
Vis hele sitatet...
JA, som jeg nevnte i første innlegget! Startkapital lån via kommunen,husbanken og nav er under samme system.