View Single Post
Selverklært noob
Apter_2416's Avatar
Trådstarter
234
Sitat av Choobe Vis innlegg
Etterhvert som du lærer mer, vil ting sitte bedre og du vil ønske å lage noe eget, da begynner du å skrive egen kode.

Men det aller meste du kan gjøre med kode, er nok antageligvis allerede gjort (sånn; hvis du bryter opp koden i enkeltbiter, ikke ferdig resultat).
Vis hele sitatet...
Okei, da skal jeg lære mer


Sitat av lor3ntz Vis innlegg
Som regel er koden folk legger ut på nettet det de er stolt av og som de føler kan være nyttig for andre. Jeg tror ikke du skal vegre deg mot å kopiere det, de fleste vil nok tvert om være glad for å kunne hjelpe.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg håper det. Det ville uansett vært for naivt å legge kode ut på nettet og tro at ingen kommer til å ta det og bruke det. Må nok bare prøve og heller sette pris på kode jeg finner, og bruke det inn i mine prosjekter så kommer nok mine ting etterhvert

Sitat av flexd Vis innlegg
Mozilla Developer Network er awesome (MDN), der står det mye bra om HTML/CSS/Javascript
Vis hele sitatet...
Takk, skal sjekke den ut

Sitat av khh Vis innlegg
Jeg tror de fleste føler det sånn når de begynner å programmere, men etthvert som du lærer deg språket bedre vil mindre og mindre av det du skriver føles som en kopi av andre, og du vil heller føle du bruker nettet som referanse for hvordan man kan løse enkelte problemet på en god måte.
Vis hele sitatet...

Det er det jeg håper, takk!

Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Etter personlig erfaring finner jeg meg møkkende rundt med ny lærdom.

For å gi ett eksempel:

Jeg fikk en oppgave av boken til og skrive noe som ga meg output basert på hva jeg skrev (feks. Ja = Hurra, Nei = Buhu)
Jeg skrev først det boken så, for å så etterpå sitte der og finne måter og bruke dette til ett basisk kodesystem, hvor jeg etterhvert lærte (før boken fortalte meg det) at jeg kunne ha mange variabler.

(Deriblant at undefined = Feil, Ja = hurra, Nei = Buhu og 1234 = Passord)

Så mine læremåter er å kose seg med det du får lært.

Ikke les det du får for å kun bruke det i den ene oppgaven og gå videre, sitt og les ett par leksjoner, så møkker du rundt og ser hva du kan lage.

Det jeg nevnte ovenfor var mitt første eventyr inn i Java, når jeg var ferdig med said lærebok hadde jeg oppdatert programmet etterhvert som jeg lærte, og endte opp med ett program som hadde GUI, og som hadde variabel på hva som ble lagret (lot deg kun lagre etter at passordet hadde blitt tatt inn) og som også viste fram om det var åpent eller lukket, samt hadde musikk i bakgrunnen.

Det blir etter tid med læring ganske fancy, så bare sitt og møkk med det du lærer, ikke bare lær.


EDIT: FFU.

(*Freak Fucked Up)
Vis hele sitatet...

Det prøver jeg virkelig å følge, prøver hele tiden og lage noe eget som jeg ikke tror har blitt lagd før (men selvfølgelig har det det).

Tenkte litt på å invistere i Webprogrammering i PhP, men har begynt å lære meg litt nå. Tar denne også for seg litt mer avanserte ting, eller er det bare helt basic som varianler, if else, while osv osv...

Tusen takk for alle svar så langt!
Sist endret av Apter_2416; 8. august 2012 kl. 23:36.