Tråd: Snapchat
View Single Post
Sitat av aishakashi440 Vis innlegg
Kan politet finne ip adressen min på snap? Og hvis jeg sletter snap konto min, kan de finne ip adressen selv om??
Vis hele sitatet...
Ja.

* Hele kamerarollen din dersom snapchat har tilgang til bildene.
* Hele kontaktlisten din på telefonen dersom du har gitt snapchat tilgang til kontaktlisten.
* Siste 6 måneder med ip adresser og enheter som har logget inn på kontoen samtidig fingeravtrykk av enhetene og lokalisasjon.
* Alle stories lagt ut og meldinger , selv dem som er slettet. Eneste unntaket er snapper sendt i privat melding, disse blir slettet fra serverene til snapchat nesten umiddelbart så lenge dem ikke trigger noe anti filter.

Med andre ord, du er en idiot om du bruker snapchat til kriminalitet. Det blir litt som og stjele i butikken mens du filmer deg selv og sender det til politiet.


Selv om du sletter kontoen, så vil ikke dataen bli slettet om noen har rapportert deg eller kontoen er under etterforskning. Det tar også opp til flere måneder dersom dem faktisk godkjenner slettingen.


Men husk at ip adressene du får av for eksempel telia er dynamiske. Det betyr at du får ny hver gang du restarter mobilen eller bytter celletårn, så kan andre få tildelt samme adresse etterpå. Hvor lenge dem lagrer at ditt mobil nummer har brukt denne ip adressen den dato og kl slett er det mye usikker fakta om. Telia sier selv 6 måneder men i flere straffesaker har det kommet fram informasjon etter flere år.

Les mer her: https://snap.com/nb-NO/policies
Sist endret av SnapchatDev; 10. juli 2023 kl. 13:50.