View Single Post
Sitat av BaDomTss Vis innlegg
Er det noen som vet hva jeg trenger for å kunne løfte en DSLR? Har en 5D Mark II med et 24-70mm F2.8L som får en total vekt på rundt 1,8kg.

Helst skulle jeg hatt muligheten til å tilte og panorere kameraet mens det flyr, og en gyro/gimbal for å holde DSLRen i en låst posisjon slik at filmingen eller fotograferingen ikke rister som det skulle vært jordskjelv.

http://bildr.no/thumb/d3duNTg0.jpeg

Kanskje ikke så ekstrem som denne, men dere skjønner hvor jeg vil. Siden det er snakk om å løfte over 20.000 kroner i lufta, så burde sikkerhet være på sitt største. Hvis det er et kort som registrerer når batteriet begynner å bli tomt, som flyr det trygt ned igjen hadde det vært kjekt.

Hvis det er noe mer å legge til, så gjør gjerne det. Jeg er helt grønn på dette området. Har lest igjennom flere ganger, men vil gjerne/helst ha råd fra en som har drevet med det eller bare har gode kunnskaper.
Vis hele sitatet...
Er nok ikke mange her på frek som kjører med en såpass stor rigg. Hele copteret mitt veier det samme som kameraet ditt! Prøv på fpv.no. Du bør ikke begynne med å bygge copter som rigg til det kameraet, det er ikke bare-bare å fly et så stort copter og din rigg kommer til å bli kjempefarlig i feil hender. Og dyr å kræsje. Lei inn noen til å løfte og fly kameraet ditt, eller bygg deg et lite et til gopro el. først så du får litt trening.

Foresten, tilt og roll kan du kontrollere med gyro-stabilisert plattform, dette er en "no-brainer" i den store sammenhengen, stort sett ferdige kits å få kjøpt. Men det koster litt, så klart.

Sitat av LTd Vis innlegg
Noen her som har prøvd Multiwii 2.3? Hvilket oppsett har dere på aux-kanalene?
Vis hele sitatet...
Jeg kjører med multiwii 2.3. Hadde jeg hatt det koblet til skulle jeg vist deg screenshot. Men jeg har hvertfall en AUX til arm så jeg slipper å gjøre det med stikkekombinasjon. Også har jeg en AUX på 3-posisjons-switch, her velger jeg mellom level, horizon og acro modus.