View Single Post
Jeg var hos urolog pga trang forhud og kort streng. Alt fungerte, men forhuden hektet seg bak hodet når jeg var erigert og kombinert med den korte strengen ble det veldig ubehagelig å ha sex. Første timen vil urologen be deg beskrive problemet i detalj og sannsynligvis se på penis (uerigert). Han har sett på tusen peniser før og forstår godt hva som er problemet ut ifra dine beskrivelser uten å behøve å se noe erigert, så det trenger du ikke bekymre deg for. Jeg var hos Aleris.

I mitt tilfelle gjorde urologen en delvis omskjæring, ettersom jeg uttrykte ønske om å bevare så mye forhud som mulig. Man hører jo slike skrekkhistorier om mindre sensitivitet osv om man får full omskjæring. Han fjernet også strengen. Det løste alle de seksuelle problemene mine, men i ettertid slet jeg med at forhuden ble for kort (ironisk nok) og konstant rullet tilbake, også i uergiert tilstand, slik at jeg i prinsipp egentlig bare var omskjært men med veldig mye overflødig hud. Det ble til slutt mye frustrasjon og omsider dro jeg tilbake etter et år for å fikse opp i problemet, evt få en fullstendig omskjæring. Det ønsket ikke urologen å gi meg, og mente at arret enda ikke var ferdiggrodd og at det kom til å løse seg med tiden. Nye tre år og vesentlig mer frustrasjon senere var det fortsatt det samme og jeg endte opp med å dra til London for å få gjort en fullstendig omskjæring.

Så nå er jeg helomskjært, og for meg er det det beste valget jeg kunne gjort. Men selvfølgelig hadde jeg aldri en fungerende forhud, så jeg er nok litt biased. I utlandet har de gjerne mer kompetanse på omskjæring og det finnes f.eks klinikker som bruker lim istedenfor sting når de oprererer, så man slipper det "togskinneformede" arret man alltid får i Norge (jeg hadde et veldig stygt arr fra den delvise omskjæringen). I tillegg kunne jeg i samråd med kirurgen selv bestemme hvor mye forhud jeg ønsket å ta, så jeg har valgt å beholde en god del bevegelighet i skaftet. Når det gjelder sensitivitet er den smått redusert, men for meg er det bare en positiv ting. Det har gitt meg mer kontroll over utløsning og orgasmene er om noe faktisk mer intense enn før.

Min erfaring er at urologene i Norge har lite erfaring og/eller kompetanse på forhudsrelaterte problemer. Det er ikke deres feil, jeg bare tror ikke markedet i Norge er stort nok til å gi dem et insentiv til å utvikle seg på området. Penisen min er veldig viktig for meg, så da var kun det beste godt nok.
Sist endret av simdal; 23. august 2023 kl. 13:21.