View Single Post
Jeg som kristen tror absolutt at cannabis er en av guds gaver, det er en naturlig plante som alltid har eksistert. Isteden for å følge alle andre, burde man heller lage sine egne teorier.
Vis hele sitatet...
Generelt sett bør man vel ha mer lit til en objektiv teori dannet kollektivt enn en som ble til subjektivt. Angående rusmidler er jeg enig i at hvert enkelt menneske skal ha rett til å endre bevissthetstilstanden sin, men man kan fremdeles forholde seg til objektive fakta. Det at cannabis er naturlig ser jeg ikke poenget i.

Hvorfor er cannabis guds gave? Se bare på hemp, selv bibelen har blitt lagt av hemp. Trenger egentlig ikke å skrive mer her, bare research litt selv.
Vis hele sitatet...
Det at Johannes Gutenberg valgte hamp som materiale for sin førsteutgave av Bibelen 1456 år etter Jesu fødsel er irrelevant. Det sier mer om tidsperioden og hva som var mest beleilig der og da. Han kunne like godt brukt vellum som han også benyttet seg av på andre utgaver.

Marijuana kan bli brukt som medisin mot så mangt, alt fra kreft til migrene. Hvorfor eksisterer både indica og sativa planter som virker på 2 forskjellige måter...
Vis hele sitatet...
Nåja, jeg vil ikke si det er noen vidundermedisin. Cannabis som medisin mot kreftceller er mildt sagt omstridt. At cannabis kan dempe bivirkningene av cellegiftbehandling derimot er godt dokumentert. Legemidler for migreneplager eksisterer det flere av f.eks sumatriptan. Cannabis er ingen vidundermedisin som myndighetene bevisst tøyler fra å kurere alt den kommer over! =)

Jeg ønsker ikke full legalisering, kun medical. Grunnen for det er rett og slett at jeg stoler mer på å kjøpe det av en dealer enn regjeringen. Regjeringen vil bry seg svært lite om kvaliteten på produktet, dem vil bare mase produsere det for pengene sin skyld, ikke minst hva slags kjemikalier dem vil tilsette. Som igjen vil gå utover dem som virkelig trenger det som medisin. Veien å gå er å avkriminalisere det.
Vis hele sitatet...
Hvilke kjemikalier skal produsentene tilsette tenker du? Og hvilken garanti har du for at dealeren din ikke selger cannabis som er framstilt på samme måte? Ingen. Det er flere legemidler i dag som fremstilles fra vekster bla. antibiotika. Det er så vidt meg bekjent ingen grunn til å mistenke lugubre kjemikalier som tilsettes under eller etter produksjonen av antibiotika. Ved en regulert legalisering vil også produktet ha en forutsigbar kvalitet. For ikke å snakke om at en vesentlig del av kaka til organiserte kriminelle forsvinner fra mørket og opp i lyset.

Det var slik jeg snudde det inn til noe positivt, det var ikke cannabisens feil at jeg valgte å røyke før jobb og før trening slik at jeg ikke fikk gjort jobben. Isteden for å koble av med det etterpå. Det var kun min feil at jeg ikke var sterk nok mentalt til å kontrollere mitt inntak.
Vis hele sitatet...
Ved en total legalisering og en endring i folks oppfatning av cannabis vil lista for å søke hjelp om man befinner seg i en lignende situasjon sannsynligvis synke betraktelig. Flott at du har fått kontroll på inntaket.

Sliter man med mye stress, angst, depresjon, søvn, spiseproblemer osv. Så finnes det ikke noe bedre hjelpemiddel enn cannabis. Selv bare vis man bytter ut alkoholen i helgene med cannabis, så er det en positiv ting.
Vis hele sitatet...
Det var en veldig uansvarlig ting å si spør du meg. At det kan hjelpe enkelte er helt sikkert riktig, men å selvmedisinere seg med cannabis mot angst og depresjoner kan potensielt ende i katastrofe. Hvis det kan forsvares må det isåfall gjøres i samarbeid med helsepersonell. Jeg aner at du snakker for deg selv her, men teksten sier noe helt annet.