View Single Post
Sitat av DfenZ Vis innlegg
For at poenget ditt skal være et godt poeng så må jo alle som ruser seg ruse seg på grunn av at de har problemer. Som flere nevner (inkludert meg selv) så er det ulike årsaker til at folk ruser seg. For min del er det snakk om å klare å holde en normal døgnrytme. Nå er jeg en av de med et døgn på 28 timer så for meg er det praktisk talt umulig å leve et normalt liv uten å enten få noe av legen eller å røyke. Er jeg avhengig? Helt klart men hva er det jeg er avhengig av? Jeg er avhengig av å ha en normal døgnrytme for å kunne leve det livet jeg vil.
Vis hele sitatet...
Jeg sier ikke at alle som ruser seg har problemer. Jeg vet det kan se ut som at jeg skrev det lengre oppe, men det var ikke det jeg mente. Det er opp til deg selv å vurdere om det å utvide komfort-sonen gjennom rusmidler er et problem. Jeg mener bare at det er andre og bedre måter å utvide komfort-sonen sin uten å ty til rusmidler.

En ting er sikkert og det er at ruser du deg for "nytelsens" skyld, gjør du det for å utvide komfort-sonen din. Man går i besøk edru og det kan være gøy. Du drikker og det blir enda gøyere. Har du da utvidet komfort-sonen? Ja, det har du fordi du er mer komfortabel i den situasjonen du befinner deg i.