View Single Post
Jeg vil poengtere at jeg ikke ser ned på noen som ruser seg. Jeg har hatt problemer selv og jeg forsetter og jobbe med dem på daglig basis. Dette var ment for å være motiverende til å ikke ruse seg og takle situasjoner uten rus.

Det var perioder jeg ruset meg mye og perioder jeg ruset meg lite denne sommeren. De ukene jeg røykte på daglig basis gjorde jeg det fordi jeg hadde fri og ikke hadde noe å fylle hverdagen med. Ukene hvor jeg ikke ruset meg hadde jeg en hverdag hvor jeg gjorde meningsfulle og gøye ting. I disse ukene ville det vært en ulempe å ruse seg.

Jeg ser nå at tittelen skulle vært endret. Synes at det er litt dumt at fokuset er her. Jeg likestiller mennesker som drikker alkohol, cannabis og andre rusmidler. Jeg tror at kanskje litt av grunnen til at jeg valgte cannabis er fordi jeg har sett at det er noen få, men veldig arrogante mennesker i legaliseringsdebatten her på forumet. Er så piss lei av å høre om narkotika og psyke.

Poenget mitt er at hvis hverdagen din hadde vært perfekt ifra morning til kveld, hadde du aldri hatt et behov for å ruse deg. Hva skulle da motivet ha vært for å bruke masse penger på rus? Følelser fører til handling når det er et motiv. Hvilke følelser er det som får deg da til å handle?

En siste ting er at ja, rus kan gjøre deg lykkelig. Det er helt sant, men da er du avhengig av rus for å leve et godt liv. Er dette en god og permanent løsning? For meg var det ihvertfall ikke det.