View Single Post
True phreak.
Sitat av Patrick Vis innlegg
Mer intellektuelt stimuli i å organisere fagfolk. Helt klart krever det mer psykisk arbeid, er nettopp derfor jeg skrev at lavere form for utdanning krever mer fysisk arbeid.
Vis hele sitatet...
"Mer intellektuelt stimuli i å organisere fagfolk"? (forøvrig: Hæ?) Jeg siktet heller til det at man oppsøker kunnskap, lærer å sette dette i system, og hvordan man bruker denne kunnskapen i praksis.

Personere med høyere utdanning har lavere bmi. Dette er fordi de har kantiner med sunn mat rett ved siden av sitt kontor, mulighet til å trene i hverdagen (etter de har beordret sine ansatte), og har en bedre helse da dem ikke er utsatt for den skitne svovelsyra man har på bånn av bedriftsmarkedets stige.
Vis hele sitatet...
Jobber som krever høyere utdanning er ikke nødvendigvis mindre fysiske enn jobber som ikke krever det.

Du er veldig fæl til å generalisere, det virker ikke helt som du forstår hva høyere utdanning er. Ikke alle høyskole, - og universitetsutdannelser kvalifiserer deg til en stillesittende jobb på et kontor med et tonn med fordeler og gratis kantine. Grunnen til at mennesker med høyere utdanning har bedre helse er nok fordi de i snitt er flinkere til å ta vare på seg selv enn de uten. Dette henger sammen med generelt kunnskapsnivå og gjennomføringsevne.

Jeg kan ikke med hånden på hjertet si hvordan en person med høyere utdanning har det i sin hverdag, men ut i fra det jeg har oppfattet i mine installasjoner og syklubb diskusjonen personalet har i sine flotte bygninger, tyder det veldig på at gresset er grønnere på den siden.
Vis hele sitatet...
Større mulighet til å påvirke egen hverdag, større valgfrihet når det gjelder arbeidsområde, større uavhengighet i jobb, bedre lønn og større grad av selvrealisering... Ja, jeg vil definitivt si at det er positivt å ta en utdannelse. Det er forøvrig svært tydelig at du misliker utdannede mennesker... Om det er ut av sjalusi eller dårlige erfaringer er vanskelig å si.
Sist endret av Orph; 14. mars 2012 kl. 17:01.