View Single Post
For det første, BI tar generelt inn rubbel og bit, så lenge man er villig til å betale. De er heller ikke bundet av offentlige inntaktskrav, så om de ønsker å ta deg inn, så kan de ta deg inn. Jeg ville snakket med en rådgiver på BI og hørt hva de har å si før jeg gjorde noen som helst beslutninger. De står altså 100% fritt til å ta inn hva enn de vil; og alle eventuelle begrensinger er 100% selvpålagte. Prat med dem, og gjør et godt inntrykk.

For det andre, å ta videregående halvveis på egenhånd er fint mulig. En viktig ting å huske på er at undervisningen faktisk ikke er påkrevd. Det går fint ann å bare melde seg opp til privatisteksamen selv. Står du er faget godkjent. Geografi/Samfunnsfag og noen av de andre mindre fagene hadde jeg gjort dette med hvis jeg var deg.

Bjørknes har undervisning på kvelden, gode forelesere og det er ikke meninga at man skal sosialisere seg der. man møter opp til undervisninga, lærer ting og tar eksamen som privatist. Om du må ta VGS er nok Bjørknes et mye bedre alternativ enn nettstudier (selv om du må pendle fra Drammen inn til Oslo.. ligger på Frogner, så er lett tilgjengelig vestfra iallefall).