View Single Post
WOW! Dette har jeg også tenkt, skrev faktisk en tentamens opgave om dette for fire år siden.
Jeg er enig meg deg Etse, jeg "tror" ikke på tilfeldigheter. Jeg mener bare at vitenskapen ikke har nokk vitem om det enda. Så du har ingen fri vilje, alt må skje slik alle hendelser opp til nå har ledet opp til.
Jeg mener også at mennesker bare er biomasse med "kjemiske reaksjoner" kallt tanker.

Dette er selvfølgelig ingen måte å leve livet etter, så man kan ikke oppføre seg etter slik tankegang. Da er jo alle forbrytere uskyldige, ettersom de ikke hadde noe valg.

Men teoretisk, hvis du vet "possisionen" og hva som hvilke krefter (og allt annent, jeg er ingen fysiker) som påvirker alle partikeler på en gang i hele universett. Kunne man ikke da beregne akkurat hva som ville skje med allt, og har skjedd.
Men, da når du vet det så ville det jo bli mulig og se hva som kom till og skje og forandre det.
Samt at en slik "sak" måtte jo kunne beregnet seg selv og da igjen beregne hva som skjedde pågrunn av den. Dette er jo et paradox.
Sist endret av estragon; 6. mai 2008 kl. 21:05.