View Single Post
Trådstarter
218
Sitat av mandelbrot Vis innlegg
Folk benytter seg av IT-tjenester i andre land i stor skala allerede, så jeg skjønner ikke hva du har tenkt å gjøre for å klare å «ta over» dette markedet, eller å skaffe monopol, som du sier. Går ut i fra at kontaktene du snakker om allerede har jobb innenfor IT, og da skjønner ikke jeg hvorfor de skulle ha lyst til å være med på et samarbeid med deg hvor de selv sitter igjen med en mindre del av betalingen, for du har jo tenkt å tjene litt penger på dette selv også?
Vis hele sitatet...
Penger? Nei jeg har ikke tenkt å tjene penger for noe tull...SELVSAGT skal jeg tjene penger på dette. Men ideen er kvantitet. Jo flere kunder desto lavere priser. Stol på meg når jeg sier dette: norske penger utenfor Norge er GULL for designere og utviklere. Husk at de fleste land ligger langt etter i informasjons-teknologi (t.o.m øst-europa henger etter). Arbeidsledigheten er stor, og de fleste som jobber i design har ikke "fast jobb", de jobber når de får en oppgave og tjener på det.

Målet er ikke å tjene 20K på en jobb, man vil heller tjene mindre og ha flere kunder i slike situasjoner. Utgiftene er jo minimale. I Norge tar designere veldig høyt betalt (t.o.m times-pris), men tenk om du har kontakter som gir deg fast sum på en jobb, og du legger til noe ekstra og det fortsatt er latterlig billig for det norske markedet. Win-win.