View Single Post
Så, inspirert av andre helgen hittil jeg har sittet pal foran diverse livestreams der kjente og ukjente spillutviklere har 48 timer på å lage et spill til LudumDare, så kommer jeg med et forslag.

Først litt informasjon om hva Ludum Dare er.

Dette er en compo/konkurranse for spillutviklere, der spillutviklere får utdelt 48 timer på å utvikle et spill innenfor et gitt tema. Uansett hvilke kunnskaper man har kan man registrere seg og bli med, og det samme gjelder språk.
Om Ludum Dare
Reglene til Ludum Dare


Forslaget går rett og slett ut på å kjøre i gang en FreakDare, der man får en tidsramme og et tema for å lage et spill. Spillet kan være kodet i valgfritt språk, så lenge andre slipper og kompilere for å prøvespille spillet.

Grunnen til at jeg har lyst til å kjøre igang en slik konkurranse er den samme som Ludum Dare. Altså å gi folk her en sjanse til å vise hva de kan, gi en grunn til å lage/prototype et spill og av nysgerrighet på hva brukerene her inne klarer å lage på en gitt tid. Vinneren blir da selvfølgelig den med flest stemmer til slutt. Premien blir fame and glory rett og slett.


Er det noen sjanse for deltakelse fra folk her på forumet om jeg kjørte i gang dette?

Jeg gjør gjerne jobben med å starte opp en sånn konkurranse.