View Single Post
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Bare for å redde det lille som er igjen av denne tråden;

kan folk slutte å komme med motargumenter som "hva hvis du hadde våknet opp med en pikk i ræven da?"?

For det første er det forskjell på å bli voldtatt av det samme kjønn kontra motsatt kjønn hvis man er hetrofil. Dette gjelder både gutter og jenter, og da kanskje spesielt for gutter. Samtidig er det en forskjell på å bli "tatt i ræven" og å ha vaginal sex. Uten de riktige forhåndsreglene kan analsex være meget smertefullt.

I en diskusjon mot noen som prøver å bagatellisere et overgrep finnes det flust av argumenter å ta av, så jeg oppfordrer til å bruke litt mer nyanserte argumenter enn "hva med pikk i ræv da?".
Vis hele sitatet...
Jeg synes ikke det er et så dårlig argument som du skal ha det til. Det er to elementer ved det:

1. Maktbalansen er ganske åpenbar mellom en svak part (jenta) og en sterk part (gutten). Mens maktbalansen mellom to menn kan være helt annerledes. Plutselig kan du ha den "svake" rollen og episoden kjennes raskere som et overgrep enn "overraskelses-sex"

2. Kjønnsorganene våre er ganske forskjellige. Gutter har utovertiss mens jenter har innovertiss. Som regel når man skal "tafse" på jenters tiss må man make an effort. Mens med gutter vil det å stryke på penis være ganske effortless. Jeg tør nesten sammenlikne det med puppekos. Litt klemming, litt kiling, litt stryking.

Så argumentet "hva om du våkner opp med en finger i rumpa" synes jeg faktisk holder vann.