View Single Post
Sitat av tafsern Vis innlegg
Nettopp. Men hvem har skylden? Vi, for at vi har klar å skape et velstandssamfunn som er på toppen i verden, eller andre for at de ikke har klart det?

Vi skal være stolte av å bo her. Vi er heldige. Er poenget med denne tråden å få oss å føle oss som mer materialistiske og egoistiske mennesker fordi vi har det godt? Tull.
Vis hele sitatet...
Vi har skylden, for å skape et samfunn der man må ha penger for å "være" noe. Man kan jo ikke gi offerene skylden? Uansett hva slags samfunn så skaper vel kapitalismen store klasseskiller, noe som også fører med seg at alle ikke har det så bra.

Hva om en finner lykke i annet en penger, men ikke får utdøvd dette pga samfunnet vi lever i, og dets forventninger til et menneske *host* maskin.

Så nå at innlegget jeg svarte på var gammelt.

Såklart må vi være stolte av å bo her, og javisst er vi heldige.
Er ikke bare det at vi har det godt, men er vel heller det at det absolutt ikke er alle som har det godt. Og vi hjelper ikke akkuratt til med å praktisere kapitalisme. Vi voldtar vår egen natur.

Uansett åssen du snur å vender på det så får jeg det vanskelig med å tru at materialistiske goder er veien for et godt liv og må si jeg holder med trådstartet
Sist endret av Prognisse; 20. september 2009 kl. 16:22.