View Single Post
Gammelt tema, men som nevnt tidligere er det STORE forskjeller innen "prostitusjon" i Thailand, og man kan gjøre noe virkelig galt (i mine øyne), men det er også mange av jentene (ikke i Pattaya og de stedene kanskje) som velger å jobbe i bar som "bargirls", altså er jobben deres å få kunder til baren. De får ikke spesielt godt betalt, men jeg og noen kompiser møtte en gjeng med slike jenter som hadde det som sommerjobb, og det er noe helt annet enn "fishtanks" som man finner i Patpong i Bangkok og Pattaya.

Poenget er; det er ganske nyansert. Alt fra "helt ok" til ren utnyttelse av uskyldige. Tenk deg godt om. Forresten ble jeg med de jentene ut etterpå og hadde det kjempegøy. De dro til en plass der de som jobber møtes etter "jobb" og hvis jeg ville kunne jeg sikkert fått en del av dem med meg gratis, men på den tiden hadde jeg kjæreste hjemme i Norge, så alt slikt var uaktuelt for min del Ingen av dem var "prostituerte" slik man tenker på det i norge. Dog var jeg også i de verste strøkene i Bangkok (kjæreste min var 50% thai med en rik familie der nede) og der var det ille.

Som sagt; nyansert bilde. Jeg er prinsipielt helt mot kriminalisering av kjøp av sex (Frøken X etc), samtidig som jeg ser at forholdene der nede gjør det vanskelig å unngå "ufrivillig" prostituerte. Det er utrolig mye fattigdom i nordlige deler av landet. I Thailand kan du gi noen en liten "påskjønnelse" og det er akseptert (og burde være det), men det finnes også utnyttelse av verste sort.

Oppsummert; se det an, og du får garantert den beste opplevelsen om du går for noen som ville hatt sex med deg i utgangspunktet. Personlig ville jeg aldri vurdert annet.